خبرهای داغ:
سرهنگ اشرفی در نشست خبری هفته نیروی انتظامی گفت: میانگین حضور نیروهای ما در حوادث 10 دقیقه است که به کمک شما و مردم و کارکنان تلاش داریم به 7تا8 دقیقه برسانیم در صورتی که شاخص تعیین شده 10 تا 15 دقیقه در شهر و 20 دقیقه در روستاست.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۶۹
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ سیدمجتبی اشرفی در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در دفتر فرماندهی انتظامی شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان با اشاره به هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: رسانه ها نقشی بسیار اصلی و کاربردی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر خواهند داشت.

وی افزود: با یک خبر معروف ،معروف ها ترویج می شود با یک خبر منکر ،بیزاری جامعه اعلام  می شود و نقش شما در مباحث امر به معروف و نهی از منکر نقش پرنگی است.

اشرفی خاطر نشان کرد: امروزه عصر ارتباطات است و باعث توسعه هر کشوری است و شما پرچم داران و حامیان پرچم توسعه در سطح کشور هستید، توسعه ای در تمام فضاهای روانی و اجتماعی و فیزیکی و مجازی که نقش شما مهم و حیاتی است.

وی تصریح کرد: نگاه ما در نیروی انتظامی،توسعه امنیتی است و کار ویژه در راستای ارتقا سطح امنیت اجتماعی،اخلاقی و مباحث اقتصادی که امسال نگاه ویژه ای شده است و موثر می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود بیان کرد: مطبوعات یک نهاد واسطه بین مطبوعات و مردم و مسئولین و حلقه وصل و یا خدای ناکرده فصل هستند و اگر درست اقدام شود این حلقه محکم تر می شود و اگر بد سلیقه ای کنیم شاید عدم انسجام در جامعه باشیم.

وی با اشاره به وحدت و انسجام در سطح جامعه و نقش مهم رسانه ها در این زمینه با اشاره به هفته نیروی انتظامی ادامه داد: هفته ناجا با شعار همه با هم برای امنیت و آرامش از نهم مهر ماه آغاز شده و در این هفته برنامه های متنوعی برنامه ریزی و در حال اجرا می باشد.

عضو شورای تامین شهرستان شاهرود اضافه کرد: قبل از هفته ناجا ما با توجه به نگاه معیشتی به خانواده های کارکنان چرا که اگر خانواده کارکنان در معیشت مشکلی نداشته باشند کارکنان با خیال آسوده و با انگیزه در خدمت مردم هستند و نگاه ویژه به معیشت کارکنان در بدنه سازمان در دستور کار است.

وی عنوان کرد: برای اولین بار در سطح استان همایش پلیس های افتخاری را که جذب شده اند داشتیم که با حضور مسئولین شهرستان و رئیس پلیس افتخاری کشور برگزار شد که بسیار خوب برگزار شد.

اشرفی با بیان اینکه حدود سه سال است پلیس افتخاری تشکیل شده افزود: امسال اولین بار در سطح شهرستان و استان ما برنامه ای برای پلیسان افتخاری و خانواده های آنان برگزار نمودیم و همچنین همایش همیاران پلیس را برگزار نمودیم و از مدارس مختلف در کانون ملی شهید بهشتی دعوت و برنامه ای جامعه تشکیل شد که در سطح استان بسیار خوب برگزار گردید.

وی با اشاره به برگزاری صبحگاه مشترک نیروی انتظامی بیان کرد: همایش تکریم از نیروهای ممتاز را نیز در دستورکار داریم که برگزار خواهد شد و برنامه های مختلف در سطح شهرستان شاهرود در هفته نیروی انتظامی در حال اجراست.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به عملکرد شش ماه اول این نهاد گفت: در شش ماه اول امسال نسبت به سال گذشته در موضوع پلیس 110 در تماس های عملیاتی 10 درصد افزایش داشته ایم و در تماس های غیرقابل رسیدگی 83 درصد کاهش یافته است که این نشان از فرهنگ سازی در سال های اخیر از سوی شما رسانه هاست و مردم می دانند برای چه باید با 110 تماس بگیرند و حجم تماس کم و حضور و کیفیت آن مناسبت تر شده است.

وی ادامه داد: میانگین حضور نیروهای ما در حوادث 10 دقیقه است که به کمک شما و مردم و کارکنان تلاش داریم به 7تا8 دقیقه برسانیم در صورتی که شاخص تعیین شده 10 تا 15 دقیقه در شهر و 20 دقیقه در روستاست.

اشرفی اضافه کرد: در بحث تماس با 197 در شش ماه اول امسال نسبت به سال قبل کاهش 17 درصدی انتقادات و کاهش 5 درصدی پیشنهادات را داشته ایم که این کاهش پیشنهادات زنگ خطری است که باید تلاش شود پیشنهادات مردم به نیروی انتظامی بیشتر تا پشتیبانی از برنامه ها تحقق یابد.

وی بیان کرد: 82 درصد کاهش شکایات را داریم که نقطه قوت خوبیست و 42 درصد افزایش تقدیرها از سوی مردم را شاهد هستیم و این در افزایش روحیه کارکنان و انگیزه آنان موثر است.

عضو شورای تامین شهرستان شاهرود با اشاره به کاهش 12 درصدی سرقت در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابهه گفت: 7 درصد افزایش کشفیات سرقت در سطح شهرستان داریم که آمار خوبی است و 5 برابر کشفیات موادمخدر در سطح شهرستان داشته ایم که عملکرد درخشانی داشته ایم.

اشرفی با اشاره به اینکه 30 دستگاه متولی ترافیک در شهرستان ها هستند گفت: در امر ترافیک باید همه دستگاه ها دست در دست هم دهند و ما نیز به عنوان یک عضو ایت مجموعه تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

وی با اشاره به پلیس افتخاری ادامه داد: افراد جذب شده در پلیس افتخاری سازماندهی و آموزش می بینند و در مباحث مشاوره،کلانتری و پاسگاه ها،بازجویی و تحقیقات در کنار نیروهای پلیس خدمت می کنند.

اشرفی تصریح کرد: پلیس های افتخاری 50 درصد وظایف پلیس را انجام می دهند و فعالیت این افراد پاره وقت است و ما هر موقع نیاز داشته باشیم فراخوان می کنیم و با توجه به اینکه ضابظ قوه قضاییه نیز هستند قدرت اجرایی خوبی دارند.

وی با اشاره به همکاری بسیج با نیروی انتظامی و تعامل سازنده فی ما بین این دو نهاد گفت: پلیس افتخاری در بدنه ناجاست و ساختار و سازماندهی با شناخت سازمانی و استعداد و توان بکارگیری می شوند و آموزش متناسب و تخصصی در این مورد می بینند و امروز از بسیجیان نیز در بدنه پلیس افتخاری حضور دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر دلیل آن را افزایش مصرف منتفی دانست و افزود: با توجه به موسسات غیردولتی پای کار هستند در ترک اعتیاد و با توجه به این تغییری در مصرف کنند مواد مخدر سال قبل وامسال نباید باشد.

وی در جواب خبرنگاری در موضوع تردد کامیون ها در سطح شهر بیان کرد: ما اگر می خواهیم کامیون ها در سطح شهر تردد نکنند باید مکانی برای آنها در نظر و زیر ساختها را درست کنیم تا بعد بتوانیم اعمال قانون کنیم.

اشرفی با اشاره به فضای مجازی و تهدیدات و فرصت ها ادامه داد: فضای مجازی هم تهدید هست و هم فرصت که باید نسبت به معرفی فرصت های آن نیز تلاش کرد اما تهدیدات آن جدی تر است و چون تهدیدات فراموش می شود باید جامعه را از تهدیدات آگاه نمود.

وی با اشاره به دفتر تحقیقات کاربردی در نیروی انتظامی گفت: کارشناسان در عرصه های مختلف می توانند با این دفتر همکاری نمایند و آمار و اخبار را برای ارائه تحلیل و خروجی مناسب برای برخورد با اتفاقات و جرائم و آسیب شناسی در این موضوع استفاده کنیم و باید علم و دانش را در امر جرایم بکار بندیم تا بتوانیم با دقت بیشتری کارها را انجام دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها