خبرهای داغ:
امام صادق (ع) فرموده اندکه هرکس زیارت امام حسین علیه السّلام را ترک کند، اگرچه از اهل بهشت باشد، ولی او در بهشت مهمان ‌خانه‌های بهشتیان است.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۷۸
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
زیارت سیدالشهدا(ع) در کلام امام صادق(ع)
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین ظهیری در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در نمازخانه مرکز خدمات با بیان اینکه خداوند چهار مدال به انسان داده که به هیچ موجودی در عالم نداده است، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که از روح خودش در انسان دمیده است و این اولین مدالی است که خداوند به انسان داده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در فضای مجازی تا دندان مسلح شده‌اند تا جوانان را از اعتقاداتشان جدا کنند، بیان کرد: شبهه افکنان از این بیان قرآن استفاده کرده و ایجاد شبهه می‌کنند که خداوند در قرآن فرموده از روح خودش در انسان دمیده است پس خداوند در قیامت روح خودش را عذاب نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نفخ روح با جان فرق می‌کند و درست است که در قیامت از نظر روحی عذاب می‌شود اما این روح غیر از جان است، گفت: علما گفته‌اند منظور از دمیدن روح خدا در انسان این است که  خداوند قدرت تنازل یافته‌ای از عظمت توانایی خویش را در انسان قرار داده است و به همین خاطر انسان در هر مرحله ای که باشد می تواند با برنامه ای که خدای متعال از طریق پیامبران الهی در اختیار ما گذاشته اند به این مرحله برسد که در این دنیا کار خدایی کند، مرده را زنده و در زمان و مکان تصرف کند.

وی ادامه داد: منظور از دمیدن روح در انسان این است که انسان چنین قدرتی دارد و سایر موجودات این قدرت را ندارند.

استاد حوزه ابراز داشت: مبلغین وظیفه سنگینی بر گردن دارند و باید در جامعه این شبهه را پاسخ دهند و تبیین کنند چگونه یک انسان معمولی در عالم غیب می‌تواند تصرف داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری عنوان کرد: سجده ملائکه بر انسان، آموزش علم اسما به آدم و خلیفه قرار دادن انسان بر روی زمین، سه مدال دیگری است که خداوند به انسان داده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند بعضی از زمان‌ها و مکان‌ها را انتخاب کرده است گفت: خداوند در قرآن از زمان‌ها دهه عاشورا را انتخاب کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نام دیگر سوره فجر، سوره حسین علیه السلام است گفت: امام صادق(ع) فرموده‌اند سوره فجر را هم خودتان بخوانید و هم به فرزندانتان آموزش دهید.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری با اشاره به اینکه امام صادق(ع) فرمودند 5 هزار سال قبل از خلقت عالم، خداوند نور کربلا را آفرید و کربلا نورش را به خاطر امام حسین(ع) دارد، گفت: امام صادق (ع) فرمودند هرکس زیارت امام حسین علیه السّلام را ترک کند، اگرچه از اهل بهشت باشد، ولی او در بهشت مهمان ‌خانه‌های بهشتیان است.
ارسال نظرات