ابتکار در یک اقدام خیر توسط جوانان سرعینی:
جوانان خیر سرعینی در اقدامی خود جوش با خرید لوازم تحریر ایرانی و اهدای آن به دانش آموزان بی بضاعت با یک تیر دو نشان را زده و تولید ملی و افراد بی بضاعت را حمایت کردند.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۹۰
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر،معمولا وقتی صحبت از کار خیر می‌شود، خیلی‌ها یاد افراد پابه‌سن‌گذاشته می‌افتند که در کهولت سن به دیگران کمک کنند، درحالی‌که اینطور نیست.

اتفاقا جوانان مي‌توانند در اين عرصه، فعال‌تر و تأثيرگذارتر باشند. شايد بگوييد كه خب، توان مالي اكثر جوانان براي كمك كردن به ديگران خيلي زياد نيست اما كار خير كردن، در مواردی نیاز به سرمایه آنچنانی ندارد،

جوانان وقتي مي‌خواهند كار خيري انجام بدهند گاهي دودل مي‌شوند كه آيا راهي كه براي اين كار انتخاب كرده‌اند واقعا مؤثر خواهد بود يا نه؟ آيا اين كارشان به‌دست نيازمند واقعي‌اش خواهد رسيد؟ ما براي جوانان پيشنهاد‌هاي خوبي داريم كه آنها را در مسير يك كار خوب و مفيد ياري خواهد كرد. پيشنهاد‌هاي ما براي شما جاي هيچ بهانه‌اي نمي‌گذارد؛ چرا كه خواهيد ديد روش‌هاي بسياري وجود دارد تا شما به جاي ارضاي حس خيرخواهي‌تان با كمك به متكدي سر كوچه يا خيابان، با پرداختن به آن روش‌ها، همت و توان جواني خود را در مسير درست و مؤثرش خرج كنيد.

این مورد گوشه ای از کارهای که یک جوان می تواند با همگرایی کار های بزرگی را انجام دهد .

امین جاهدی یکی از این جوانان خیر به خبرنگارچشمه لرگفت:ما توانستیم از ظرفیت فضای مجازی به نحو احسن در امر نیکوکاری استفاده کنیم که از توصیه های رهبر انقلاب است امیدواریم در سایه این تجربه موفق و ایجاد اعتماد در بین همه جوانان به همه اهداف خیرخواهانه خود برسیم.

وی افزود: بیش از 30 نفر از خیرین جوان شهر سرعین در حرکتی خودجوش با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و هماهنگی با یگدیگر نسبت به جمع آوری کمکهای نقدی وغیر نقدی اقدام کردند ، این کمکها توانست به طور منسجم و چشم گیر دانش آموزان کم بضاعت شهرستان سرعین را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: جوانان خیر سرعین ، دانش آموزان نیازمند را از طریق معتمدین محلی، مدیران مدارس ، کمیته امداد و مجمع خیرین چشمه های بهشتی شناسایی کرده اند.

جاهدی افزود: اقدام خیرخواهانه جوانان خیر مورد توجه جوانان دیگر شهر نیز قرار گرفته است بطوریکه که آمادگی خود را برای کمک در دیگر کارهای نیکوکارانه نیز اعلام کرده اند.

وی تاکید کرد: خرید لوازم تحریر با محوریت کالای ایرانی که می تواند به رشد چرخ اقتصاد مقاومتی کمک کند و همچنین به دانش آموزان توصیه شد از لوازم ایرانی استفاده شود، که خرید کالای ایرانی باعث ایجاد اشتغال جوانان و رشد اقتصادی در کشور می شود.

جاهدی گفت: بجز خرید لوازم تحریر ، جوانان خیر هزینه رفت و آمد تعدادی از دانش آموزان مستعد را که به دلیل نبود رشته مورد علاقه در روستای خود قصد ترک تحصیل را داشته اند را نیز بر عهده گرفته اند.

وی اظهار کرد: در مجموع بیش از شصت میلیون ریال جمع آوری شده که بیش از 200 بسته فرهنگی شامل لوازم تحریر مورد نیاز یکسال را برای مقاطع مختلف فراهم شده است.

وی در پایان گفت:برنامه های دیگر جوانان خیر با همکاری مجمع خیرین چشمه های بهشتی در آینده شامل مدرسه سازی، تجهیز مراکز درمانی ، ساخت خانه های بهداشتی در بلند مدت و خرید و توزیع کتاب و تجهیز کتابخانه های مدارس و همچنین احیای مجمع خیرین سلامت در کوتاه مدت می باشد که نیاز به همکاری دستگاههای مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

ارسال نظرات