مدیر کل تبلیغات اسلامی استان:

یک هزار روحانی در ایام محرم به روستاهای استان اعزام شدند

در آستانه ایام محرم هایش بزرگ طلایه داران تبلیغ با حضور مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان، امام جمعه، جمعی از مسئولان و مبلغین دینی در سالن حافظ گرمی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۷۳۱۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از سیفار، در آستانه ایام محرم هایش بزرگ طلایه داران تبلیغ با حضور مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان، امام جمعه، جمعی از مسئولان و مبلغین دینی در سالن حافظ گرمی برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در این همایش در ابتدای سخنان خود گفت: هدف از برگزاری همایش طلایه داران، هماهنگی و نظارت بر برنامه های فرهنگی شهرستان در ماههای محرم و صفر است.

حجت الاسلام ستوده فرهنگ عاشورایی را احیاگر تمامی بخش های جامعه عنوان کرد و گفت: طلاب و روحانیان و مبلغان دینی باید برای استفاده از ظرفیت فرهنگ عاشورا بیشترین تلاش را داشته باشند.

وی اظهار کرد: فرهنگ غنی شیعیان، مدیون فرهنگ عاشورایی است و با پیوندهای عاطفی با واقعه عاشورا این فرهنگ ادامه پیدا می کند و شیعیان با این فرهنگ در صدد تحقق تمدن نوین اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه آموزه های عاشورایی مایه عزت و سعادت بشریت است تاکید کرد: امروز نهضت شیعه به برکت فرهنگ عاشورا ماندگار است و ما باید برنامه ریزی دقیق تری برای بهره گیری از آموزه های عاشورایی داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان به اعزام بیش از یک‌هزار روحانی به روستاها در ماه محرم اشاره کرد و ادامه داد: تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی از مهمترین وظایف روحانیان، مبلغان دینی، تشکل های دینی ومذهبی، مساجد و هیات های مذهبی است و امروز طلایه داران تبلیغ در مورد شناسایی و رفع آسیب های اجتماعی مسئول هستند که باید با اتکا به سبک و سیره زندگی معصومین این آسیب ها را رفع کنند.

وی در پایان اظهار داشتند: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت امر به‌ معروف و نهی از منکر است، بر ترویج فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی در برنامه های شهرستانها تاکید کرد و آن را محوری‌ترین اصل در برگزاری مراسم های عزاداری محرم دانست.



ارسال نظرات
آخرین اخبار