مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

اعزام ۹۰۰ مبلغ و مبلغه ویژه محرم ۱۴۳۸ هجری قمری به مناطق مختلف استان زنجان

مبلغ و مبلغه ویژه ۱۴۳۸ هجری قمری توسط تبلیغات اسلامی زنجان به مناطق مختلف استان اعزام خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۵۷۳۴۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از اعزام بیش از ۹۰۰ مبلغ و بانوی مبلغ ویژه محرم توسط اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان خبر داد و گفت: در راستای توسعه فرهنگ عاشورایی و به‌منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان این مبلغان به مساجد و حسینیه‌های سطح استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری افزود: برپایی مراسم سخنرانی در قالب موضوعات و مضامین مختلف به‌منظور تبیین واقعه عاشورا ویژه اقشار مختلف مردم استان، برگزاری گفتمان عاشورایی از وظایف اصلی این مبلغین است.

وی اظهار داشت: برپایی جلسات پرسش و پاسخ در رابطه با این واقعه تاریخی در اسلام ویژه اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان از برنامه‌های دیگر این مبلغان است.

حجت‌الاسلام صفی یاری در ادامه تصریح کرد: تبلیغات اسلامی زنجان هرساله با اعزام مبلغ و بانوی مبلغ به مساجد و حسینیه‌های سطح استان تلاش می‌کند که نقش خود را در تبیین واقعه تاریخی برای اقشار مختلف به‌خوبی ایفا کند.

وی افزود: اعزام مبلغ به هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها نقش مؤثری در تبیین نهضت سرخ حسینی و احیای سیره حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفای ایشان در مبارزه با فساد، ظلم و ستمگری دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، یکی دیگر از وظایف مبلغین را برپایی نماز جماعت اعلام و خاطر نشان ساخت: هدف قیام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی، احیای امربه‌معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز بود به همین منظور این امر یکی از وظایف اصلی مبلغین اعزامی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار