مدیرعامل واحد نمونه صادراتی کشور در پنج سال متوالی:

صنعت تایر در ایران از سطح بسیار بالایی برخوردار است

مدیرعامل کارخانه صنایع لاستیک یزد گفت: خوشبختانه عملکرد شرکت ما بسیار خوب است و علت آن این است که ما تایرهایی با تکنولوژی روز و تایرهایی با استانداردهای جهانی تولید می کنیم .
کد خبر: ۸۷۵۷۳۶۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج کارگری کشور اسکندر ستوده مدیرعامل کارخانه لاستیک یزد اظهار کرد: یکی از دلایل مهم پیشرفت کارخانه لاستیک یزد صادرات محور بودن آن است.صادرات یکی از اصول مهم کاری ماست که آن را مورد توجه قرار دادیم و  به کشور های منطقه، آفریقا و بخشی از آسیای میانه کالاهایمان را صادر می کنیم.

وی تصریح کرد: کارخانه لاستیک یزد در واقع برای پنچمین سال متوالی واحد نمونه صادراتی کشور شناخته شده است که این مسئله افتخار بسیار بزرگی است.
 ستوده با اشاره به چارچوب فعالیت کارخانه لاستیک یزد عنوان کرد: صنایع لاستیک یزد تولید کننده انواع تایرهای سواری و وانتی رادیال برای خودروهای سواری و وانتی و همچنین تولید کننده تایر و تویوپ دوچرخه و موتور سیکلت.
وی افزود: اکنون با توجه به اینکه تایر یک نوع کالای استراتژیک هست وضعیت ما خیلی خوب است به دلیل اینکه به طور کلی تولید تایر در کشور با استانداردهای جهانی صورت می گیرد یعنی تایر یک کالایی است که استاندارد اجباری دارد و جدا از آن برای هر کشوری هم که شما می خواهید آن را صادر کنید باید استاندارد آن کشور را هم دریافت کنید و استانداردهایی هم که در ایران برای تایر هست استانداردهایی است که در اروپا و آمریکا جاری هست.
ستوده ابراز کرد: تولیدات داخلی از نظر کیفیت بالاتر از استاندارد جهانی هستند و کیفیت تایرهای تولیدی کشورمان همسطح بهترین نوع تایرهای جهانی است.
این تولید کننده نمونه کشور ابراز کرد: در خصوص مالیات و بیمه و به طور کلی قوانین پرداختی ما آنچه را که قانون هست رعایت می کنیم اما به طور کلی صنعت برای اینکه بتواند رشد پیدا کند و توسعه پیدا کند و همچنین برای اینکه اشتغال ایجاد شود  باید یک مقدار امکانات برای تولید کنندگان بیشتر شود و مسائل هزینه ای از جمله مالیات و بهره های بانکی و بیمه پایین بیاید تا صنعتگر تشویق بشود و تولیدکننده انگیزه پیدا کند سرمایه گذاری کند و صنعت را توسعه بدهد.
وی اضافه کرد: تنها راهی که می تواند سرمایه های ملی را به سوی تولید و صنعت هدایت کرد تشویق های ویژه مالیاتی و تشویق های ویژه بهره های بانکی است و با این نوع سیاست های تشویقی کار آفرینان به تولید دلگرم می شوند.
اسکندر ستوده در پاسخ به دغدغه اصلی خود در زمینه تولید گفت: دغدغه اصلی ما مدیریت واردات کالاهای خارجی به ویژه ازمنابع چین و هند و... است که آنها با جمع کردن کالاهای کم کیفیت خود در بازار کشور نگرانی برای واحدهای تولیدی به وجود می آورند و واحدهای داخلی با کاهش تولید و توقف تولید مواجه می شوند بنابراین ما خواهشمان از مسئولین محترم این است که واردات را از خارج مدیریت کنند همانطور که امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل هست به فرموده مقام معظم رهبری ما باید کالاهایی که در داخل تولید می شود را اجاره واردات ندهیم تا تولید داخلی رشد کند و اشتغال حفظ شود و در واقع ارزش افزوده برای کشور ایجاد شود بنابراین خواهش ما این است که از واردات کالاهای مشابه ساخت  داخل جلوگیری شود.
این تولید کننده برتر اذعان کرد: پیشنهاد دیگر این است که خودروسازهای داخلی باید از واردات تایرهای خارجی جلوگیری کنند و ما افتخارمان باید این باشد که خودروی ایرانی  با تایر ایرانی همراه شود.
 وی ادامه داد:  ما هم به عنوان تولید کننده موظف و ملزم به تولید کالای مطالبق با استاندارد جهانی هستیم و باید رضایت مصرف کننده را تامیین کنیم و خدمات پس از فروش داشته باشیم و نارضایتی مشتری به هیچ وجه نداشته باشیم و در جهت توسعه تکنولوژی و اینکه واحدمان به آخرین نوع تکنولوژی تجهیز شود تلاش کنیم.
ستوده گفت: ما صاحب واحدهای کنترل کیفی بسیار دقیق و مطمئنی هستیم و کالاهایی که ارائه می دهیم 3 سال گارانتی دارد یعنی اگر کالایی را ارائه میدهیم و مصرف کننده از کالا نارضایتی داشته باشد می تواند مراجعه کند و کالایش را جایگزین کند اما کالایی که از خارج وارد می شود به ویژه کالای قاچاق اصلا شناسانامه ندارند یعنی مصرف کننده نمی داند برای تعمیر آن کجا مراجعه کند یعنی اگر اتفاقی افتاد و مشکلی رخ داد چگونه آن را حل کند.
وی افزود: واحدهای تولیدی داخل کشور دارای شناسنامه و ضمانتنامه هستند و موجودیت دارند وانتظارمان هم این است که حمایت شویم تا واحدهایمان را توسعه دهیم همانطور که تا کنون این کار را انجام دادیم.

ارسال نظرات