محمدی:

دریافتی همه مدیران زیر ذره بین دیوان محاسبات

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، با تاکید براینکه بررسی پرونده دریافتی های غیرمتعارف با تعیین سقف حداقل و حداکثر پرداخت ها بسته خواهد شد، گفت:دریافتی تمام مدیران طبق گزارش دیوان محاسبات مورد رسیدگی واقع شده است.
کد خبر: ۸۷۵۷۴۵۰
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، داوود محمدی با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درباره حقوق های غیرقانونی برخی مدیران، گفت: از حدود 4 ماه پیش که پرونده مربوط به حقوق های غیرمتعارف و شکایت هایی در این باره به کمیسیون اصل نود ارجاع شد این کمیسیون بررسی های خود را با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه آغاز کرد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس بر اساس وظیفه ذاتی خود طبق اصل 90قانون اساسی به موضوع حقوق های غیرمتعارف ورود داشته است، افزود: رسیدگی به حقوق های غیرمتعارف از یک سو در ارتباط با آسیب شناسی و پیشنهاد راهکارهایی برای حل این موضوع، مسدود کردن روزنه ها و خلاء های قانونی و از سوی دیگر در رابطه با بررسی های میدانی و کشف میزان تخلفات و اقدامات برخلاف قواعد و مقررات و میزان برداشتی دریافت های مازداد بر قانون صورت گرفت.

 

مجلس در پی قاعده مند کردن پرداخت ها

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از تکرار دوباره حقوق های غیرمتعارف طرح قانونی در 10 ماده تدوین و تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است، تصریح کرد: پیشنهادات در خصوص این طرح نیز تدوین شده که از اهم پیشنهادات ایجاد سامانه ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت تمرکز مجموعه اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مقامات و مدیران به نحوی که به سهولت برای نهادهای نظارتی کشور قابل دسترسی باشد بوده است.

محمدی ادامه داد: 94 هزار و 460 فیش از مدیر کل به بالا در سراسر کشور بدون ملاحظه در ارتباط با همه دستگاه ها از جمله نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، نهادهای تحت نظر رهبری بررسی شده که در نهایت 397 مورد برابر گزارشی که دیوان محاسبات داده دریافت برخلاف قواعد و مقررات گزارش شده است.

 

پرداختی های غیرمتعارف به خزانه عودت داده خواهد شد

وی با بیان اینکه مبلغ دریافتی ها 23 میلیارد تومان بوده که از این میزان 5 میلیارد و 100 هزار تومان به خزانه عودت داده شده و مابقی نیز در غالب پرونده بررسی و به خزانه عودت داده خواهد شد، گفت: دریافتی تمام مدیران طبق گزارش دیوان محاسبات مورد رسیدگی واقع شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص بررسی حقوق های غیرمتعارف به قاعده مند کردن پرداخت ها تمرکز کرده و در غالب طرح حداقل و حداکثر حقوق و اخذ حقوق از یک فیش و ایجاد سامانه توسط وزارت اقتصاد تاکید دارد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متخلفان در حوزه حقوق های غیرمتعارف شناسایی و بازگشت بیت المال صورت خواهد گرفت که در این رابطه باید قانون نیز اصلاح شود.

ارسال نظرات