نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تنها راه مبارزه جدی با قاچاق مقابله با دانه درشت ها و شناسایی مافیای این امر است.
کد خبر: ۸۷۵۷۴۵۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، یحیی کمالی پور با بیان اینکه قاچاق یکی از معضلات بنیادی کشور ما است، گفت: برخورد با قاچاق سازماندهی شده و کلان یکی از راه های منتهی به تحقق اقتصادی مقاومتی است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث مقابله با قاچاق، افزود: متاسفانه در حال حاضر تحقق این فرمایش محدود به برخورد با کوله برها و قاچاقچیان جز شده شده است.

ورود کالای قاچاق به کشور تولید ملی را نابود می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ورود کالای قاچاق به کشور تولید ملی را نابود می کند، تصریح کرد: ما برای برون رفت از معضلات رخ داده در نتیجه هجوم کالای قاچاق به کشور و همچنین تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی باید با قاچاق کلانی که از مبادی رسمی وارد کشور می شود برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در بحث مقابله با قاچاق تاکنون کارآمد نبوده است، افزود: مقابله با کالای قاچاق نیازمند انجام اقداماتی زنجیره وار و منسجم و برخورد با سرشاخه های اصلی است.

ضرورت شناسایی مافیای قاچاق

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تعلل در برخورد با کالای قاچاق شبهه وجود مافیا را به ذهن متبادر می کند، گفت: اگر عزم جدی برای برخورد با قاچاق وجود داشته باشد باید دانه درشت ها و مافیای قاچاق شناسایی شوند.

کمالی پور با بیان اینکه کوتاه کردن دست مافیای قاچاق از اقتصاد کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی ضروری است، تصریح کرد: با برخورد منسجم با قاچاق سازماندهی شده نیازی به جمع آوری کالای قاچاق از بازار نیست زیرا پیشگیری از ورود این نوع کالاها به کشور صورت خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ممنوعیت ورود کالاهای قاچاق به کشور برای حمایت از تولید بوده است، گفت: در صورتی که مردم بدانند کالای قاچاق بی کیفیت در بازار وجود ندارد به طور حتم اقبال برای استفاده از کالای ایرانی بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: با بالا بردن کیفیت تولیدات ملی می توان به جذب بازارهای جهانی نیز امیدوار بود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تنها راه مبارزه جدی با قاچاق مقابله با دانه درشت ها و شناسایی مافیای این امر است.

ارسال نظرات