مسوول عقیدتی سیاسی یگان پدافند هوایی انرژی اتمی اصفهان:
رئیس عقیدتی سیاسی یگان پدافند هوایی انرژی اتمی اصفهان گفت: باید در تمام مراسمات عزاداری امام حسین علیه السلام، بحث استکبار ستیزی مطرح شود.
کد خبر: ۸۷۵۷۴۷۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام  و المسلمین علی غلامپور، در اولین مراسم عزاداری در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با بیان اینکه رخداد عظیم عاشورا، واقعه ای ناگهانی و غیر منتظره نبوده است گفت: اتفاقاتی در طول پنجاه سال از زمان رحلت پیامبر اکرم (ص) تا سال 61 هجری رخ داد که زمینه را برای چنین فاجعه عظیم آماده می کرد.

وی  در این خصوص، به متن زیارت عاشورا اشاره کرد و گفت: لعن هایی که در این حدیث قدسی آمده، این مطلب را به وضوح نشان می دهد.
 
وی تصریح کرد: در این زیارت، قاتلان نهایی امام حسین علیه السلام در ابتدا مورد لعن قرار نگرفته اند بلکه در شروع این زیارت آمده است: اللهم العن امه اسست اساس الظلم و الجور علیکم اهل البیت» که معنای آن این است که خداوند لعنت کند کسانی را که اساس و بنیاد ظلم و جور را بر شما برپا کردند.
 
وی تصریح کرد: این فراز به وضوح نشان می دهد،  اتفاقاتی در تاریخ اسلام، مقدمات این واقعه عظیم را فراهم کرده است که سقیفه بنی ساعده را باید از اصلی ترین این مقدمات دانست. 

وی افزود: گروه دومی که در فراز بعدی این زیارت مورد لعن قرار گرفته اند کسانی هستند که اهل بیت علیهم السلام را از مقام خود دفع کردند و با به کار گیری تمام توان خود در حیله گری و فتنه گری اجازه ندادند امامان معصوم (ع) که جایگاهشان در جامعه به عنوان ولی و سرپرست جامعه اسلامی از طرف خداوند متعال {در غدیر خم} به همگان ابلاغ شد، زمامدار جامعه باشند.

 وی فراز نهایی  لعن های زیارت عاشورا را مختص قاتلان نهایی و کسانی که به صورت کاملا علنی با امام معصوم وارد جنگ شدند و تیر نهایی را در انجام این رخداد غمبار پرتاب کردند دانست و گفت: تنها عاملان نهایی این واقعه با اسامی روشن و واضح در این زیارت مورد لعن قرار گرفته اند که این فراز نیز با عبارت «اللهم العن امه قتلتکم...» آمده است و پس از آن اسامی این قاتلان یکی پس از دیگری در این زیارت آمده است.

رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافند هوایی یگان انرژی اتمی اصفهان در ادامه با بیان اینکه در تمامی این لعن ها، کلمه «امت» نیز آمده است گفت: در تمامی این اتفاقات و رخدادهایی که زمینه را برای واقعه عاشورا فراهم می کرد، سکوت امت اسلامی و عدم مسئولیت پذیری آن در جلوگیری از انجام این مقدمات را در تاریخ می توان مشاهده کرد.

 وی در این خصوص به روایتی از محمد بن ارقط  در کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم اشاره کرد و گفت: این شخص در این روایت نقل می کند که به محضر امام صادق علیه السلام شرفیاب شدم و گفتم: «می خواهم از شهر مدینه به شهر کوفه سفر کنم.» حضرت فرمودند: «آیا قاتلان جدم حسین (ع) را در کوفه می بینی؟» محمد بن ارقط پاسخ می دهد: «قاتلان جد بزرگوار شما، توسط مختار همگی به درک واصل شده اند و هیچ کس از قاتلان آن حضرت باقی نمانده است.»
 
حجه الاسلام غلامپور تصریح کرد: امام صادق علیه السلام در پاسخ به محمد بن ارقط با اشاره به آیه 183 سوره آل عمران(( قُلْ قَدْ جَآءَكُمْ رُسُلٌ مِّن قَبْلِي بِالْبَيِّنَتِ وَبِالَّذِي قُلْتُمْ فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِن كُنتُمْ صَدِقِينَ)) اشاره کردند و فرمودند: «پیامبر اکرم (ص) با توجه به این آیه خطاب به یهودیان زمان خود فرمودند: چرا پیامبران قبل از مرا کشتید؟ مگر مردم معاصر زمان پیامبر، به کشتن پیامبری اقدام کرده بودند؟ {در حالی که حدود 300 سال قبل از پیامبر اکرم (ص) یعنی از زمان حضرت عیسی علیه السلام هیچ پیامبری مبعوث نشده بوده است}
 
حجه الاسلام غلامپور در ادامه افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند: «مردم یهود معاصر زمان پیامبر اکرم (ص) به قتل انبیاء عظام و به روش آباء و اجداد خود راضی بودند برای همین هم در این آیه به عنوان شریکان قتل آن پیامبران مطرح شده اند. »

این کارشناس دینی در این خصوص با بیان جمله ای که از امام موسی صدر نقل شده است « فکر نکنید مردمی که در کربلا با امام حسین علیه السلام جنگیدند فقط آنها مقصرند بلکه مقصران اصلی، مادرانی هستند که که در زمان حکومت حضرت علی علیه السلام بچه های خود را از شنیدن صدای عدالت او  دور می کردند» گفت:  باید از واقعه عاشورا عبرت بگیریم و از  مسیری که امت اسلامی پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) طی کرد دوری کنیم.

حجت الاسلام غلامپور در بخش دیگری از سخنرانی خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان تنها پرچم دار اسلام ناب محمدی اکنون مورد هجمه شدیدی از ناحیه دشمنان اسلام به ویژه یهودی های معاند است گفت: خاخام یهودی به عنوان یک نظریه پرداز معاند نظام اسلامی گفته است: مشکل ما در ایران مذهبی های مسجدی هستند که باید برای آنها برنامه ریزی شود. وی افزود: صدها اتاق فکر در دنیا برای منحرف کردن مردم مذهبی در ایران اسلامی به نظریه پردازی و اقدامات عملی برای تحقق بخشیدن به اهداف شوم خود می پردازند که لازم است با هوشیاری و بصیرت و پیروی از منویات مقام معظم رهبری اجازه ندهیم رویاهای آنها به واقعیت تبدیل شود.

وی نهادینه شدن فرهنگ اصیل عاشورا در بین جوامع اسلامی را به عنوان یکی از کابوس های بسیار وحشتناک استکبار جهانی معرفی کرد و گفت: استکبار ستیزی یکی از درس های اصلی مکتب امام حسین علیه السلام است که در تمام مراسمات عزاداری  باید مد نظر مردم باشد. وی تصریح کرد: دشمن می خواهد با جا انداختن این موضوع که سیاست امری پلید است و نباید در مراسمات عزاداری مطرح شود  فرهنگ استکبار ستیزی را از واقعه عاشورا جدا کرده و بدینوسیله ، یک عزاداری بی خطر برای خود را در جوامع اسلامی رقم بزند که قطعا چنین عزاداری مورد رضایت امام حسین (ع) نیست!

 وی در پایان به جنایات آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: اگر رهبر جامعه اسلامی با قاطعیت می گوید: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» مردم هم باید با قبول این حقیقت، چنین شعاری را سرلوحه تمام اقدامات سیاسی و تاثیر گذار و روزمره خود قرار دهند و همچنان با تاسی به امام حسین علیه السلام  تا پایان عمر در صحنه بوده و   دارای ویژگی استکبار ستیزی باشند.
ارسال نظرات