نماینده مقام معظم رهبری در مرکز مازندران خاصیت طرفداری و مجاهدت در راه حق را اعجاز الهی برای ماندگاری در عالم خواند و ناحقی را فانی و نابود شدنی دانست.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۰۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده مقام معظم رهبری در مرکز مازندران با تاکید بر بازخوانی بیشتر محرم و عاشورا گفت: عاشورا دایره المعارف فرهنگ ناب آسمانی است.
آیه الله طبرسی در جمع پاسداران و بسیجیان عزادار ستاد سپاه کربلا و مرکز مازندران، در دومین روز عزاداری شهادت امام حسین(ع) افزود: امام حسین(ع) مجسم معروف و یزید بن معاویه لعنته الله علیه مجسم منکر است.
نماینده مقام معظم رهبری در مازندران با یادآوری اینکه هفته اول محرم الحرام بعنوان امر معروف و نهی منکر نامیده شد اظهار داشت: امام حسین(ع) اولاد، اصحاب و یارانش معروف مجسم، موثق و مرسل هستند و یزید و یزیدیان و ظالمان اعصار منکر مجسم می باشند.
آیه الله طبرسی ماه محرم  را ماه حق، ماه حسین بن علی(ع)،  شهادت،شجاعت،قیام،صداقت، اخلاق، خداپرستی و فضیلتی دانست که امام حسین(ع) و مکتب آن امام (ع) را مانا کرد زیرا مظلومیت و اقدام ارزشی امام (ع) را همه حق طلبان و عاقلان می پذیرند.
 نماینده مقام معظم رهبری در مرکز استان خاصیت طرفداری و مجاهدت در راه حق  را اعجاز  الهی برای ماندگاری در عالم خواند و ناحقی را فانی و نابود شدنی دانست.
ایشان با اشاره به وعده الهی،  کفر، نفاق، ناحقی و وجود ظالمانی چون داعش، تکفیر ، دشمنان نظام انقلاب اسلامی و دشمنان انسانیت را به کف همراه با سیل تشبیه کرد و ادامه داد: همانگونه که سیل در مدتی بسیار اندک و گذرا طغیان می کند و کف روی آن با آرام شدن وضعیت از بین می رود ظالمان و دشمنان دین خدا هم پس از اندکی جولان از بین خواهند رفت و ان چیزی که برای مردم مفید می گردد آبی است که به درستی مهار شده و می ماند.
مقام مسئول در استان با اشاره به اینکه حق مانا و باطل رفتنی است  بیان کرد: فرعون که علیه حق بود رفتنی است زیرا پیروی ندارد اما حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) که پیروانی دارند مانا شدند گرچه پیروانشان  دین واقعی را دچار دستخوش کرده و بعضا در زمره ظالمان قرار گرفتند اما اصل این است که دارای پشتوانه ای چون پیامبران راستین خدا می باشند.
آیه الله طبرسی محرم را ماه ذکر خواند و ابراز داشت: ذکر امام حسین(ع) و یادآوری حرکت نجات بخش آن امام مظلوم برای سعادت بشریت باید در محرم زنده شود تا مردم همیشه بدانند که امام حسین(ع) برای سعادت آنان از جان خود و همه خانواده اش گذشت.
ایشان شیعیان را یاری رسانان امام (ع) دانستند و تاکید کردند: گریه بر امام حسین(ع) گریه حسرت، ضعف و ذلت نیست  گریه عشق، شور، عزت، سازنده انسانیت و باز دارنده از گناه است که اشک های آن شیرین است.
 ایشان به نقل از امام صادق(ع) گفت: بر هر مصیبتی  باید لسان شاکر داشت، مخفی کرده و نباید شکایتش را  انجام داد، الا مصیبت بر امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) که باید بر ان عزادار بود و آنرا آشکار کرد تا آدرس، نشانه و آثارش بماند، زیرا خدا خواست عاشورا و نشانه های آن برای ابد باقی بماند تا مردم  عبرت بگیرند.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها