خبرهای داغ:
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم:

تجمع بزرگ شهادت امام سجاد(ع) در قم برگزار می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: تجمع بزرگی به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) و آغاز نهضت مبارزاتی امام راحل در روز ۱۲ محرم به‌سوی حرم حضرت معصومه (س) برگزار و این برنامه با نماز جماعت به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۴۸
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
تجمع بزرگ شهادت امام سجاد(ع) در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد خامه یار ظهر امروز در جلسه هماهنگی اقامه نماز ظهر عاشورا که با حضور نمایندگان دستگاه‌های استان قم در ساختمان کریمه حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: تجمع بزرگی به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) و آغاز نهضت مبارزاتی امام راحل در روز 12 محرم به‌سوی حرم حضرت معصومه (س) برگزار و این برنامه با نماز جماعت به پایان می‌رسد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به برنامه‌های هماهنگی نماز ظهر عاشورا از سوی این ستاد، افزود: ستاد اقامه نماز درباره برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) ورود نمی‌کند و برنامه‌های این ستاد مربوط به اطراف حرم مطهر است.

خامه یار گفت: به مناسبت شهادت حضرت قاسم(ع) برنامه ویژه‌ای در این روز برای دانش آموزان در نظر گرفته‌شده است، در این روز هزاران تن از دانش آموزان نوجوان استان قم به حرم حضرت معصومه (س) مشرف شده و این برنامه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه امسال نماز جماعت ظهر عاشورا برای بانوان در صحن فاطمی برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال برای بانوان نماز جماعت در خیابان‌ها برای بانوان برگزار نمی‌شود همچنین مقبره آیت‌الله نجفی یکی از فضاهایی است که نماز جماعت برای بانوان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم افزود: مدرسه آیت‌الله گلپایگانی و شبستان مسجد امام حسن عسگری (ع) نیز از دیگر مکان‌هایی است که نماز جماعت بانوان در ظهر عاشورا اقامه می‌شود، نماز جماعت ظهر عاشورا در مسجد امام حسن عسگری(ع) به امامت آیت‌الله صلواتی است.

خامه یار گفت: همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش‌وپرورش مقررشده که نماز ظهر عاشورا در مدارس اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) به‌صورت جماعت برگزار شود.

وی با اشاره به پوشش رسانه‌ای نماز ظهر عاشورا از سوی صداوسیما گفت: امسال یاوران نماز و امامان جماعت در دسته‌های عزاداری به‌منظور برگزاری نماز جماعت مستقر می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به همکاری نیروی انتظامی در سال گذشته برای برگزاری نماز ظهر عاشورا خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز استان در پی فرهنگ‌سازی در خصوص اقامه نمازاست و تنها هدف ما برگزاری نماز ظهر عاشورا نیست.

خامه یار بابیان اینکه 300 تن از یاوران نماز در دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی مردم را برای اقامه نماز هدایت می‌کنند، گفت: داشتن برخورد خوب با مردم یکی از دغدغه‌های ما است چراکه اشاعه فرهنگ عاشورایی یکی از اهداف ستاد است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار