فرمانده سپاه استان البرز گفت: سپاه بازوی ولایت است و برای حرکت در مسیر شهدا و حفظ دستاوردهای نظام از هیچ کوششی فروگذار نیست.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۷۸
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج به نقل از ایسنا؛ سردار علی استاد حسینی (12مهر)،با حضور در دفتر ایسنا منطقه البرز، با اشاره به نقش سپاه پاسداران درپیشبرد اهداف نظام اظهار کرد: امام خمینی (ره) با بصیرت و شناختی که از شرایط ایران بعد ازانقلاب داشتند دستور تشکیل سپاه را دادند.

وی ادامه داد: نیروهای سپاه چه دوران جنگ و چه پس ازآن اقدامات ارزنده‌ای برای حفظ دستاوردهای نظام انجام داده‌اند به طوری که با یقین می‌توان گفت اگرخدمات این نیروی ارزشی نبود مردم ایران بامفهوم استقلال ،آزادی وامنیت بیگانه بودند.

استادحسینی خاطرنشان کرد: نیروهای سپاه دردوران جنگ درکنار ارتش و بسیج حرکت کرده و اجازه ندادند ذره‌ای ازخاک وطن به دست دشمن بیفتد.

وی افزود: البته رشادت های نیروهای سپاه تنها به دوران جنگ محدود نمی‌شود؛ چراکه قبل از جنگ نیزاین افراد برای حفظ پایه های انقلاب خون داده وعده زیادی ازآنها توسط نیروهای ضد انقلاب به شهادت رسیدند.

این مسئول توضیح داد: دردوران جنگ نیز تا زمانی که سپاه به نیروهای بسیج و ارتش نپیوسته بود توفیق چندانی در مقابله با دشمن کسب نکرده بودیم ولی پس از این که این نیروها یکپارچه شدند، دشمن بعثی ناچار به عقب نشینی شد.

سردار استاد حسینی با اشاره به اقدامات سپاه در دوران پس از جنگ تحمیلی ابراز کرد: زمانی که جنگ هشت ساله به پایان رسید دشمن فهمید که با توپ و تانک و اسلحه نمی‌تواند ایران را به زانو دربیاورد به همین دلیل عزم خود را برای نفوذ فرهنگی و پیروزی در عرصه جنگ نرم جزم کرد.

فرمانده سپاه البرز اضافه کرد:در طول چنددهه اخیر دشمنان از هرطریق که می‌توانستند برعلیه نظام توطئه کرده اند ولی خوشبختانه با درایت مقام معظم رهبری، هوشیاری مردم هیچ یک ازاین توطئه‌ها به نتیجه نرسیده است.

وی درادامه با اشاره به فتنه 88 اظهارکرد: بدون شک اگر درجریان فته 88 نیروهای بسیج و سپاه ورود نمی‌کردند امروز چیزی از انقلاب باقی نمانده بود.

سپاه بازوی ولایت است

وی تصریح کرد: نیروهای سپاه در تمام عرصه های جنگ نرم حضور دارند و اجازه نمی‌دهند دشمنان با نفوذ فرهنگی به بدنه جامعه نقشه‌های شوم خود را عملی کنند.

فرمانده سپاه البرز خاطرنشان کرد:سپاه بازوی ولایت است و برای حرکت در مسیر شهدا و حفظ دستاوردهای نظام از هیچ کوششی فروگذار نیست.

نقش سپاه در اجرای پروژه‌های مهم اقتصادی

سردار استاد حسینی دربخش دیگری از صحبت‌های خود به مشارکت سپاه در اجرای پروژه‌های مهم اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: درحال حاضربیشتر پروژه های کلان اقتصادی کشور توسط سپاه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با مراجعه به کارنامه سپاه از دوران انقلاب تا کنون می‌توان به نقش اساسی آن در بازسازی و توسعه کشور پی برد.

وی اضافه کرد: برخی از حضورسپاه درطرح‌های اقتصادی کشور گلایه دارند و می‌گویند درآمدزایی هدف تشکیل سپاه نبوده است.

این مسئول توضیح داد: واقعیت این است سپاه برای اجرای پروژه‌هایی ورود می‌کند که به اعتبار و هزینه زیادی نیاز دارند و دولت به تنهایی نمی تواند از عهده اجرای آنها بربیاید.

سردار استاد حسینی افزود: اگر سپاه دراین پروژه‌ها مشارکت نکند، سرنوشت این طرح‌ها به دست خارجی ها سپرده شده و به این ترتیب  علاوه براین که میلیاردها دلار ارز از کشور خارج می‌شود ، زمینه نفوذ بیگانگان در کشور به وجود می‌آید.

 سپاه خواب خوش را از استکبارگرفته است

وی توضیح داد: درحال حاضر سپاه تنها در طرح‌های اقتصادی بالای صد میلیارد تومان مشارکت دارد و در اجرای پروژه هایی که کلان نیستند دخالتی نمی کند.

فرمانده سپاه البرز گفت: علی رغم تمام بدخلقی ها و نامهربانی هایی که در حق سپاه می شود این نیرو هیچ هدفی جز خدمت به مردم نداشته و حفظ آبروی نظام را مهمترین اولویت خود قرارداده است .

وی افزود: سپاه خدمتگزار مردم است و این موضوع را در عملکرد خود به خوبی نشان داده است.

وی با بیان این که برخی قصد تخریب وجهه سپاه در جامعه را دارند اضافه کرد: از آنجایی که سپاه خواب خوش را ازدشمنان گرفته ،استکبار نوک پیکان حمله خود را به سمت این نیروی ارزشی گرفته است.

وی تصریح کرد: نیروهای سپاه در سوریه ،غرب و جنوب کشور خواب خوش را از دشمنان گرفته‌اند و اجازه نمی دهند منافع ایران به خطربیفتد.

استاد حسینی ابراز کرد: سپاه با اشرافی که بر فضاهای مجازی دارد اجازه کوچکترین تحرکاتی را به نیروهای ضد انقلاب نمی دهد و فعالیت های آنان را درنطفه خفه می‌کند.

وی تاکید کرد: بدون شک از سپاه ایران اینقدر توان و قدرت نداشت دشمن ازهمه توان خود برای تخریب آن استفاد نمی‌کرد.

 ایجاد شش هزار اشتغال در البرز

سردار استاد حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به میزان اشتغال زایی سپاه استان طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: طی دو سال گذشته سپاه البرز با اجرای پروژه های کوچک توانسته برای شش هزارنفر شغل ایجاد کند.

این مسئول به اعزام نیروهای بسیج سازندگی به مناطق محروم و روستاهای استان نیز گفت: این نیروها برای انجام برخی کارهای عمرانی از جمله ساخت مسجد،پل ، تعمیر مدرسه ، راه و .. به روستاها اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: به جز اکیپ‌های عمرانی ،سالانه چندین اکیپ پزشکی بسیج سازندگی سپاه نیز به روستاهای استان اعزام می شوند.

لزوم تعامل بیشتر جهاد دانشگاهی با سپاه

وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی فرهنگی،پژوهشی با سپاه استان گفت: دشمن امروز از توسعه و پیشرفت علمی ایران بیش از هرچیز هراس دارد .

سردار استاد حسینی خاطرنشان کرد: علت دشمنی برخی کشورها با ایران نه حقوق بشر است نه توان موشکی ما بلکه مشکل اصلی آنها سرعت رشد علم و دانش در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان سعی دارند تا از طرق مختلف ایران را سرکوب کنند تا سرعت رشد علم و توسعه طرح‌های پژوهشی در کشور را کند کنند.

فرمانده سپاه استان البرز گفت: توان علمی کشوربرای دشمنان عاملی بازدارنده محسوب می‌شود و آنان را در پیگیری اهداف خود ناامید می سازد.

وی در پایان یادآورشد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی و پژوهش محور باید تعامل بیشتری با بخش پژوهش سپاه داشته باشد تا از این طریق اهداف علمی استان زودتر عملی شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها