خبرهای داغ:
نماینده اصفهان در مجلس:

105 نفر از نمایندگان مجلس از جواب‌های وزیر خارجه قانع نشدند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان جلسه روز گذشته مجلس در کنار نماینده مشهد، 104 تن از نمایندگان مجلس سؤال را به گزارش وزیر خارجه از برجام وارد دانسته و جواب وزیر را قانع کننده ندانستند.
کد خبر: ۸۷۵۷۶۰۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،حمیدرضا فولادگر امروز با اشاره به جلسه روز گذشته مجلس و حضور وزیر خارجه در جمع نمایندگان اظهار کرد: در جلسه علنی دیروز مجلس محمدجواد ظریف دو گزارش سه ماهه از روند اجرا شدن برجام داد به نمایندگان مردم ارائه کرد.

وی افزود: در ادامه جلسه جواد کریمی قدوسی سه سؤال از وزیر امور خارجهمطرح کرد؛ سؤالی در رابطه با علت تغییر امیر عبداللهیان از معاونت افریقا و عربی وزارت خارجه، سؤال دیگر به هولوکاست اختصاص داشتو در نهایت سؤال سوم پیرامون موضوع گزارش وزارت خارجه از برجام بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بحث مجلس فردی نبود، ادامه داد: البته این سؤالات تنها برای نماینده مردم مشهد نبود و در کنار وی 104 تن از نمایندگان مجلس نیز سؤال در خصوص گزارش ظریف را وارد دانسته و جواب وزیر را قانع کننده ندانستند؛ چه بسا اگر شخص دیگری سؤال را مطرح می‌کرد افراد بیشتری به آن رأی می‌دادند.

فولادگر با بیان این‌که گزارش وزارت خارجه با این‌که کامل نبود نشان از انجام تعهدات ایران و عدم ایفای تعهدات طرف مقابل داشت، تصریح کرد: همه نمایندگان چه کسانی که از سؤال قانع نشدند و چه آن‌هایی که جواب‌های ظریف را قانع کننده می‌دانستند بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که بدعهدی‌هایی از طرف مقابل صورت گرفته است.

وی ضمن حمایت از تیم دپیلماسی تأکید کرد: تا قبل از نهایی شدن برجام انتقادات جدی داشتیم اما پس از تأیید نهایی، همین برجام باید مبنا قرار گرفته شود و استدلال حقوقی‌هایمان بر اساس همین توافق‌نامه ارائه و پیگیری شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: حدود 40 درصد مجلس تأکید داشتند که وزارت خارجه باید جدیت بیشتری به خرج دهد و آنچه تاکنون انجام شده کافی نبوده؛ ما به تعهداتمان عمل کرده‌ایم اما طرف مقابل قدم‌هایی که برداشته شده ناچیز بوده است.

وی در خصوص مدیریت جلسه روز گذشته نیز اذعان داشت: اداره مجلس به شکلی بود که ابتدا به نماینده مشهد تذکر داده شد و در آخر به وزیر خارجه که در بخشی از سخنانش بیش از حد با لحن تندی صحبت کرده بود و البته در پایان به همین دلیل از نمایندگان مجلس عذرخواهی کرد.

فولادگر با بیان اینکه حق نمایندگان است که سؤال کند خاطر نشان کرد: مجلس نشان داده هر جا نیاز باشد حمایت می‌کند و در جایی که باید حقوق مردم را مطالبه کند انجام وظیفه می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه اقدام عملی می‌توان در مقابل بدعهدی‌های آمریکا انجام داد، گفت: مبنای مسائل حقوقی همین برجام است که ظرفیت‌هایی در این خصوص دارد، تشکیل کمیسیون مشترک و ارجاع به بخش داوری به عنوان فصل الخطاب از جمله راه‌های است که در برجان دیده شده و باید استفاده کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت: ما نقض عهد نمی‌کنیم و به آنچه تعهد کرده‌ایم پایبندیم اما اگر طرف مقابل این کار را انجام دهد قاطع‌تر از قبل فعالیت‌هایمان را ادامه می‌دهیم.


ارسال نظرات