خبرهای داغ:
حجت الاسلام داستانپور با اشاره به جایگاه ویژه شهدا در روز قیامت افزود: شهادت نیز عیاری دارد که هرچه دمن شقی تر باشد عیار شهادت بالاتر می رود به همین سبب درجه شهدای مدافع حرم از درجه شهدای دفاع مقدس بالاتر است چون بدست کسانی به شهادت رسیده اند که شقی ترین افراد زمانه هستند.
کد خبر: ۸۷۵۷۶۱۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان شب گذشته در یادواره شهدای مدافع حرم شاهین شهر گفت: دشمن پس از ناامیدی از همه توطئه ها و گزینه های مقابله با انقلاب اسلامی وارد جبهه های جنگ نیابتی شده است.

سردار مجتبی شیروانیان هدف جمهوری اسلامی از حضور در سوریه و عراق را علاوه بر سازماندهی و آموزش نیروهای مردمی در قالب بسیج و خنثی کردن توطئه های دشمنان عنوان کرد و افزود: مابا حضور مستشاری در کشورهایی که درگیر مبارزه با تروریسم هستند، چندصد کیلومتر دورتر از مرزهایمان، به دفاع از کیان انقلاب اسلامی می پردازیم.

وی مقاومت در سوریه را همان مقاومت انقلاب اسلامی خواند و افزود:اگر ما دشمن را چندصدکیلومتر دورتر از مرزهایمان زمین گیر نکرده بودیم، الان مجبور بودیم در کوچه و خیابان های شهرهای کشورمان با آنها پیکار کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان به نقش موثر آیت الله سیستانی و سرداران بزرگ سپاه اسلام از جمله شهید همدانی و سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی در کاهش بحران عراق و سوریه گفت: آمریکا و اسرائیل و دیگر اربابان سلطه برای برای از بین بردن امنیت و آرامش و ورود به ایران اسلامی ظرف مدت چند روز نقشه کشیده بودند.

وی اضافه کرد: با حضور رزمندگان و مدافعان اسلام در جبهه های مقاومت از جمله سوریه، عراق، لبنان و فلسطین، توطئه های دشمنان اسلام خنثی شد و جبهه مقاومت در این چهار مقاوم تر شد.

سردار شیروانیان با بیان اینکه رزومندگان مدافع حرم با اعتقاد بر اینکه اسلام مرز جغرافیایی ندارد در خط مقاومت حضور پیدا می کنند خاطرنشان کرد: در حالی که علی رغم شرایط سخت و دشوار که در سوریه و عراق وجود دارد به کسی تکلیف نشده که بروند ولی رزمندگان داوطلبانه مشتاق اعزام و نبرد با گروه های تکفیری – داعشی هستند.

وی جوانان سلحشور و با ایمان را سرمایه های بزرگ انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد:تقویت روحیه سلحشوری و صلابت بیشتر در بین مردم بویژه جوانان و نوجوانانثمره خون شهدا و برگزاری یادواره های شهدا است.

بزرگترین دغدغه شهدای دفاع مقدس و مدافع مدافع حرم، دفاع از حریم ولایت بود

حجت الاسلام محمد داستانپور در این مراسم شهادت را بالاترین نیکی خواند و با بیان اینکه با خوبی می توان به خدا نزدیک تر شد، گفت: مرگ حق است ولی برخی مردانه مدل مرگ خود را که شهادت باشد را انتخاب می کنند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه شهدا در روز قیامت افزود: شهادت نیز عیاری دارد که هرچه دمن شقی تر باشد عیار شهادت بالاتر می رود به همین سبب درجه شهدای مدافع حرم از درجه شهدای دفاع مقدس بالاتر است چون بدست کسانی به شهادت رسیده اند که شقی ترین افراد زمانه هستند.

کارشناس دینی با استناد به حدیثی از حضرت امیرالمومنین(ع) که فرمودند کسی که در خانه خود با دشمن خود بجنگد محکوم به شکست است تصریح کرد: هرچقدر قوم و قبیله ای با شقی ترین قوم بجنگد و به شهادت برسد رتبه و جایگاه شهادت او بالاتر است.

وی در ادامه به مقایسه شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس پرداخت و افزود: بزرگترین دغدغه هر دو گروه شهدا، دفاع از حریم ولایت بود و دفاع از حریم ولایت اطلس فکری می خواهد.

حجت الاسلام داستانپور اولین مولفه اطلس فکری را عشق به شهادت خواند و بیان کرد: هیئت های مذهبی وظیفه دارند بچه هیئتی ها را حسینی و عاشق شهادت کنند.

وی عشق به خدا رادومین مولفه اطلس فکری عنوان و بیان کرد برای عاشق خدا شدن باید خدا محور و خدا باور در همه جهات بود و کسی که خدا محور و خدا باور باشد زندگی خود را بر اساس رضایت خدا تنظیم و عامل به دستورات خدا می شود.

پیام همه شهدا این بود که سکوت نکنیم تا ولی زمان تنها بماند

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر نیز در این مراسم با اشاره به صفات مومنین به تبیین ویژگی های یاران امام حسین(ع)پرداخت و با بیان اینکهبندگان خوب و مومن خدا در روز قیامت در سه دسته از هم متمایز می شوند گفت: دسته اول کسانی هستند که با خدا معامله می کنند.

حجت الاسلام روح الله بیدرام دسته دوم را اهل هبه و دسته سوم را اهل بذل معرفی کرد و افزود: در حالی که خداوند از دسته دوم انتظار هبه دارد اما از دسته سوم نه انتظار معامله دارد و نه هبه می خواهد بلکه بذل می خواهد و برای آنها حساب ویژه ای نزد خود باز می کند.

وی علت ماندگاری قیام امام حسین(ع) را بذل همه اصحاب و یاران و هر آنچه داشت در روز عاشورا عنوان کرد و افزود: ویژگی بارز یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا بذل جان و مال خود در راه خدا و اطاعت از ولی زمان بود.

نویسندهکتاب شرح موضوعی زیارت عاشورا با بیان اینکهثابت قدم ماندن در راه امام حسین(ع) خواسته همه شهدا بود خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس جزو دسته سوم و اهل بذل بودند چرا که از همه تعلقات دنیوی خود گذشتند و برای دفاع از کیان اسلام و اهل بیت(ع) بذل کردند.

وی در ادامه با ذکر خاطره و خوابی که از شهید مدافع حرم محمد جواد قربانی گفت: پیام شهدا این است که وظیفه داریم در هر پست و مقام و جایگاهی که قرار داریم دغدغه دفاع از حریم ولایت را داشته باشیم و سکوت نکنیم تا ولی زمان تنها بماند.

نخستین یادواره شهدای مدافع حرم با حضور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، اقشار مختلف و نمازگزاران توسط کانون فرهنگی علی ابن ابیطالب(ع) و پایگاه بسیج خواهران مسجد فاطمیه شاهین شهر برگزار شده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها