محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کرمان از روایت ۱۰ صحنه از واقعه کربلا برای کودکان کرمانی خبر داد و گفت: به مناسبت هفته ملی کودک، نمایشگاه " مجله تصویری صفحه دهم" در حسینیه ثارالله کرمان برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۷۶۵۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛مدیرکل کانون پرورش فکری کرمان از روایت ۱۰ صحنه از واقعه کربلا برای کودکان کرمانی خبر داد و گفت: به مناسبت هفته ملی کودک، نمایشگاه " مجله تصویری صفحه دهم" در حسینیه ثارالله کرمان برپا می‌شود.

محسن روحی  با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) و تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در کرمان اظهارداشت: این هفته از 15 تا 21 مهرماه در سراسر کشور با شعار" کودکان تشنه‌اند" برگزار می‌شود.

وی با قدردانی از مشارکت و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی  استان در برگزاری برنامه‌های این هفته گفت: امسال برخی از دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی، بهزیستی حضور پررنگی در برگزاری ویژه برنامه های هفته ملی کودک نسبت به سال‌های گذشته داشته‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اشاره به این که برنامه‌های هفته  ملی کودک در استان کرمان در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری تدوین شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی در این هفته برنامه‌های منسجمی را برگزار می‌کنند.

روحی با اشاره  به تقارن هفته ملی کودک با دهه اول محرم افزود: در این فرصت پیش آمده  به دنبال ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورایی هستیم تا مفاهیم ارزشمندی همچون ایثار، شجاعت و مقاومت را به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه هدف کلی ما جلب توجه افکارعمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و خواسته‌های کودکان است، خاطرنشان کرد: به دنبال هم‌گرایی و هم‌افزایی نهادهای متولی در حوزه کودک هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان اینکه برنامه‌های حوزه کودک  در دو سطح برای کودک و درباره کودک برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک از  دوم شهریورماه و همزمان با هفته دولت با برپایی نمایشگاه و حضور کانون در نمایشگاه دستاوردهای دولت آغاز شده است.

روحی گردهمایی کودکان و نوجوانان در قالب دسته‌های سینه‌زنی، استفاده از ظرفیت‌های مراکز سیار برای کودکان حاشیه‌نشین، عیادت از کودکان بی‌سرپرست، دیدار با برخی از مسئولان استان با عنوان "سهم من"، تجلیل از فرزندان مدافعان حرم همزمان با برگزاری شب شعر مدافعان حرم، توزیع ویژه‌نامه کانون با عنوان "خانه مهربانی و دانایی" را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی برگزاری نمایشگاه "مجله تصویری صفحه دهم" در کرمان را یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته در حسینه ثارالله استان کرمان عنوان کرد و گفت: در نمایشگاه کودکان با یاران امام حسین(ع) و مفاهیم ارزشمندی چون ایثار و شهادت ‌ آشنا می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان اینکه این نمایشگاه تلفیقی از هنرهای تجمسمی، موسیقی، فرهنگی هنری و ادبی است، افزود: مجله تصویری صفحه دهم با نقش‌آفرینی اعضای ارشد کانون، مربیان و مخاطبان برگزار می‌شود.

روحی با اشاره به اینکه یکی از هنرمندان استان نویسندگی این کار هنری را برعهده دارد، تصریح کرد: این نمایشگاه در 10 صفحه شکل گرفته و برای هر صفحه یک نمایش تدوین شده است.

وی در تشریح نوع فعالیت این نمایشگاه با بیان این که صفحه اول حرکت کاروان از مدینه و تمرکز این صفحه بر روی حضرت زینب(س) و سوار شدن بر محمل است که بچه‌ها در این صفحه پازل را کامل می‌کنند، افزود: صفحه دوم با عنوان "اولیا و اشقیا" نامگذاری شده  که رجزخوانی انجام می‌شود و خود مخاطبان در بخشی از این رجزخوانی نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه صفحه سوم با عنوان "شبی در خیمه" نامگذاری شده است، تصریح کرد: در این صحنه کودکان و نوجوانانی که در حادثه کربلا حضور داشته اند معرفی می‌شوند و این برنامه همراه با پذیرایی از بچه‌ها با غذای نذری است که توسط خیران در این صفحه توزیع می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: صفحه چهارم با عنوان "خورشید مهربان" نامگذاری شده است و در این صفحه با هنر قصه‌گویی بخشی از رفتار، اخلاق و سیره امام حسین (ع) به کودکان یادآوری می‌شود و برخی از دیالوگ‌ها توسط کودکان انجام می‌شود.

روحی بیان کرد: صفحه پنجم یک جدول است که در این صفحه سوالاتی  پخش می‌شود و پاسخ به سوالات توسط کودکان ارائه می‌شود در پایان یک رمز را پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به این که در صفحه ششم نمایش سایه‌ای در وصف شان و شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع) اجرا می‌شود، افزود: کودکان در نمایشگاه نیز در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

مدیرکل کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: در صفحه هفتم نقالی و پرده‌خوانی درباره چگونگی جمع شدن لشکریان، کوفیان و  محاصره امام نمایش داده می‌شود.

روحی با بیان اینکه صفحه هشتم با عنوان همدلی نامگذاری شده و مخاطبان به شکل زنده نواهای عاشورایی را اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: صفحه نهم با عنوان "نقش بهترین دوست" نامگذاری شده که تغزیه حضرت ابوالفضل(ع) به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: صفحه دهم با عنوان "خورشید و آسمان" نامگذاری شده که عصر عاشورا را روایت  می‌کند و پازل سوار شدن حضرت زینت(س) به محمل و تنهایی حضرت زینب(ع) در این صحنه توسط مخاطبان کامل می‌شود و بعد از آن شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س)  معرفی وبا نوحه‌خوانی توسط یکی از نوجوانان تمام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این برنامه در 100 دقیقه اجرا شود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در شرایط استقبال مدارس تا پایان محرم ادامه دارد
 
 
منبع:تسنیم
ارسال نظرات