خبرهای داغ:
به مناسبت ماه محرم

اهتزاز پرچم بزرگ عزاداری در ورودی شاهرود

به مناسبت ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان پرچم بزرگ عزاداری در میدان الغدیر شاهرود به اهتزاز درآمد.
کد خبر: ۸۷۵۷۶۹۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، هم زمان با دومین روز از ماه محرم، پرچم بزرگ عزاداری امام حسین(ع) به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهرود در میدان الغدیر در ورودی این شهر به اهتزاز درآمد.اهتزاز پرچم بزرگ عزاداری در ورودی شاهرود

سیدمحمدرضا هاشمی معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود در این مراسم، با اشاره به اهمیت توجه به مکتب امام حسین(ع) و عاشورا اظهار کرد: به دلیل معنویت حاکم میان رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس که برگرفته از همین مکتب بود، پیروزی هایی به دست آمده است.

وی افزود: برپایی نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرهای ایران اسلامی و سایر کشورها نمونه ای از جنگ نرم با دشمن است.

هاشمی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با توسل به ائمه و برخورداری از مکتب عاشورا، توانسته است با مبارزه با گروه های تکفیری، جزیره امنی در میان ناامن ترین کشورهای منطقه و جهان باشد.

وی با اشاره به راهپیمایی 20 میلیون نفری زائران امام حسین(ع) در روز اربعین، تصریح کرد: در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضور جوانان از هر قشر و با هر سلیقه و ظاهری بسیار پررنگ بوده و نشان از عشقی است که در دل پاک آنان نسبت به ائمه اطهار (ع) بوده و کشور را در برابر بسیاری از آسیب ها بیمه کرده است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار مردم شاهرود در 150 متری بارگاه امام حسین (ع) دارای موکبی برای پذیرایی از زائران هستند، ادامه داد: در این موکب روزانه بیش از 15 هزار نفر از مشتاقان اهل بیت(ع) به مدت 10 شبانه روز پذیرایی خواهند شد.

هاشمی با اشاره به جمع آوری مبالغ نقدی و نذورات مردم برای این امر مهم، تأکید کرد: شهروندان شاهرودی می توانند برای پرداخت نذرهای خود در این خصوص به ستاد اربعین شهرستان واقع در خیابان 22 بهمن، جنب مسجد غربا، مراجعه کنند.

در این مراسم که برخی از مسئولین شهرستان حضور داشتند، برنامه نمادین کاروان کربلای حسینی از میدان الغدیر به داخل شهر به راه افتاد و یاد و خاطره حضور کاروان امام حسین(ع) به کربلا در روز دوم محرم به همت کانون تعزیه شاهرود اجرا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها