نماینده سابق مجلس در گفت و گو با «بسیج»:
کد خبر: ۸۷۵۷۸۱۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
سیدعلی طاهری نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد آلمان در سفر به ایران مبنی براینکه تمامی نیروهای درگیر در جنگ سوریه باید نقطه پایانی بر اعمال وحشیانه بگذارند که این امر در مورد ایران و روسیه نیز صادق است تصریح کرد: نگاهی که در برخی از دولتمردان ما حاکم است یک نگاه انفعالی همراه با عقب نشینی‌های پی در پی در مقابل زیاده خواهی‎های برخی از مقامات غربی است و اظهارات وزیر اقتصاد آلمان نیز در ادامه همان عقب نشینی‎هاست که عزت نظام اسلامی، انقلاب و مردم زیر سوال می‎برد.

طاهری با اشاره به سخنان زیگمار گابریل قبل از سفر به ایران بیان داشت: توقع بود با آن موضع گیری که  این فرد بر علیه ایران داشته اصلا اجازه ورود به ایران به او داده نمی‎شد یا از او خواسته می‎شد که حرف خود را پس بگیرد و عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: یک فردی که شان خود و ملت ایران را نمی‎شناسد و حرفی می‎زند که در حد قد و قواره او نیست، مسئولین ما از او استقبال می‎کنند و او را در کشور می‎پذیرند و متاسفانه وقتی اظهارات او در خارج از کشور و قبل از ورود به ایران پاسخ داده نشد و توبیخ نشد، مجدد این دست اظهارات را در داخل کشور نیز تکرار می‎کند و دست به توهین می‎زند.

نماینده سابق مجلس با ابراز تاسف از موضع گیری و دفاع سخنگوی دولت از وزیر اقتصاد آلمان نیز بیان داشت: با این دفاع آقای نوبخت شان  او به عنوان سخنگوی دولت نیز پایین می‎آید و در حد سخنگوی وزیر اقتصاد یک کشور بیگانه می‎شود.

طاهری در خاتمه با بیان اینکه اقدام لاریجانی نیز در راستای لغو دیدار با این مقام آلمانی نیز ستودنی است خاطر نشان کرد: انتظار می‎رفت سایر مسئولین نیز همین برخورد را صورت می‎دادند و امیدواریم به احترام ملت ایران مسئولین این گونه امور خفت بار را نپذیرند و زیر بار نروند.
ارسال نظرات