در این مراسم مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک،مسئول بسیج دانش اموزی، معاون پرورشی و اموزشی ناحیه یک حضور داشتند.
کد خبر: ۸۷۵۷۸۳۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ زنگ امر به معروف ونهی منکر در مدرسه شاهد شهید کلانتری در استان البرز به صدا در آمد، در این مراسم مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1،مسئول بسیج دانش آموزی استان البرز، معاون پرورشی و آموزشی ناحیه یک شرکت داشتند.

حجت الاسلام موحد با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)در جمع دانش آموزان و مسئولین مدرسه شاهد شهید کلانتری اظهار داشت: از آغاز سال 72 و با آغاز دهه محرم، این ایام توسط رهبر معظم انقلاب به نام هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شد، که پس از آن مسئولین نظام بر آن شدند تا این وظیفه واجب شرعی را در قالب ستادی در تمام استانها شکل داده و راه اندازی کنند و در نهایت ماموریت و رسالتی را برای ان تعریف کنند.

وی افزود: این نسل از بشر از حضرت آدم(ع) تا کنون که 8 تا 10 هزار سال زندگی تخمین زده شده است بیش از ده هزار جنگ را تجربه کرده است، که استثنایی ترین جنگ در تاریخ بشر واقعه عاشورا، جنگ یزید در مقابل امام حسین (ع) بوده است.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز گفت: در این جنگ استثنایی جمعیت کمی در مقابل جمعیت کثیری برای دفاع از حقوق بشرواحیاء اسلام ناب ایستادگی کردند و امروز در سطح جهان بشریت به عنوان جنگی ویژه مطرح است.

وی با اشاره به اینکه در طول حکومت بنی عباس و بنی امیه 27 مرتبه قبر مطهر امام حسین(ع) را تخریب کردند عنوان کرد: امروز عظیم ترین کنگره بشری در جهان در روز اربعین در کربلا تشکیل می شود، از این طریق کنگره بشری بیش از 20 میلیون جمعیت در یک نقطه از زمین اجتماع میکنند و نسبت به امام حسین(ع) ابراز ارادت میکنند.

معاونت فرهنگی ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان البرز با بیان اینکه امام حسین(ع) با غلم بر اینکه در اینده به خاطر این قیام متهم خواهد خواهد شد گفت: امام حسین(ع) در وصیت نامه حکیمانه بیان میکنند" فکر نکنید به خاطر شرارت، سرکشی، فساد، خون ریزی، و حتی دست یابی به حکومت دست به چنین کاری زده ام، بلکه انحرافی در عقیده، سیاست، اخلاق، عبادت مردم به وجود آمد که لازمه آن این است که چنین قیامی رخ دهد تا بتواند آن کج راهه را مستقیم کند و انحراف را از جامعه بردارد پس اراده کرده ام امر به معروف و نهی از منکر کنم .

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز تصریح کرد: بعد از حادثه عاشورا امام حسین (ع) متهم شد که از دین خروج کرده است تا اینکه تبیین درست این واقعه توسط حضرت زینب(س)، و امام سجاد(ع) در مدت کوتاهی انجام شد و این اتهام از قیام امام حسین(ع) برداشته شد و امروز مثل خورشیدی در افق زندگی بشر درخشش دارد و همه بشر آزادیخواه امروز به امام حسین(ع) افتخار میکنند و احترام میگذارند.

حجت الاسلام محمد جواد موحد اظهار داشت: از دید قران چهار گروه هستند که وظیفه امر  به معروف ونهی از منکر دارند از جمله خداوند، پیامبران الهی و امامان معصوم، مومنین، و هر شخصی نسبت به نفس خود مسوول است و وظیفه دارد و در مقابل این گروه شیطان و زنان و مردان منافق قرار دارند که امر به منکر و نهی از معروف میکنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت تک تک انسانها در مقابل ناهنجاری ها و زشتی عکس العمل و واکش نشان دادن است خاطر نشان کرد: همه افراد باید برای نجات خود و جامعه در مقابل زشتی ها مقابله کنند و هفته امر به معروف و نهی از منکر فرصت مناسبی است تا معلمان که رسالت سنگین تربیت را برعهده دارند نسبت به مراقبت از احساسات پاک فرزندان این سرزمین مراقبت بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها