خبرهای داغ:
دبیر علمی چهارمین کنگره معماری و شهرسازی:

نمایشگاه عکس تاریخ در قم برگزار می‌شود

دبیر علمی چهارمین کنگره معماری و شهرسازی گفت: نمایشگاه عکس از تاریخ قم با کمک نهادهای دیگر قبل یا همزمان با این کنگره داریم و همچنین نمایشگاه تاریخ تحول مسکن نمایشگاه دومی است که برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۷۸۴۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
نمایشگاه عکس تاریخ در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیده شبنم فاطمی در جلسه بنیاد قم پژوهی که با موضوع معماری و شهرسازی قم که در مجتمع آموزشی عالی طلوع مهر قم برگزار شد با اشاره به اینکه نخستین دوره کنگره معماری و شهرسازی از سال 1372 کار خود را در شهر بم آغاز کرده است، اظهار داشت: این کنگره از سال‌های قبل در سطح کشور برگزار می‌شد و برند بین‌المللی داشت سه کنگره نخست در سال‌های  1372، 1374 و 1376  برگزار شده است.

دبیر علمی چهارمین کنگره معماری و شهرسازی از برگزاری چهارمین دوره تاریخ معماری و شهرسازی در 30 دی‌ماه در قم خبر داد و افزود: این کنگره ابتدا در به‌صورت استانی برگزار می‌شود و ماحصل آن به چهارمین کنگره بین‌المللی در شهر بم می‌رود.

فاطمی با اشاره به هدف برگزاری این کنگره گفت: جمع‌آوری تاریخ قم، رسیدن به موضوعات پژوهشی در رابطه با تاریخ قم، مستند‌نگاری، آشنایی نسل جوان با تاریخ قم و رسیدن به الگوهای عملی در مورد تاریخ قم از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

وی با اشاره به محورهای کنگره گفت: حوزه‌های فرهنگی – طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، میراث معماری  و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، میراث فرهنگی ناملموس، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته محورهای 8 گانه برگزاری این کنگره هستند.

دبیر علمی چهارمین کنگره معماری و شهرسازی با اشاره به لزوم شناسایی میراث ناملموس کشور افزود: فراخوان کنگره بین‌المللی به سه زبان اعلام می‌شود و از سراسر دنیا پژوهشگران در این کنگره حضور می‌یابند، این کنگره سال آینده برگزار می‌شود.

فاطمی بیان کرد: نمایشگاه عکس از تاریخ قم با کمک نهادهای دیگر قبل یا همزمان با این کنگره داریم همچنین نمایشگاه تاریخ تحول مسکن نمایشگاه دومی است که برگزار می‌شود.
ارسال نظرات