استاد حوزه و دانشگاه قم

بی تقوایی فردی موجب عدم بصیرت می شود

حجت الاسلام معصومی در مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر امام جمعه شاهرود گفت: بی تقوایی فردی موجب عدم بصیرت نیز می شود و مصادیق آن در طول تاریخ بسیار فراوان است حتی در بزرگان و خواص صدر اسلام و امروز که قابل بررسی و تامل است.
کد خبر: ۸۷۵۷۸۹۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی اکبر معصومی در مراسم عزاداری حسینیه امام خمینی(ره) دفتر امام جمعه شاهرود در سخنانی با اشاره به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا یعنی مراقبت دائم و همه جانبه و خداوند در قرآن بیان می کند که اعمال را از انسان صالح و متقی می پذیرد.

وی افزود: تقوا مبنای تشخیص حق از باطل است،خوارج ظاهراً متقی بودند ولی بصیرت نداشتند و ندانستند حق با علی و یا معاویه است.

معصومی خاطر نشان کرد: بی تقوایی فردی موجب عدم بصیرت نیز می شود و مصادیق آن در طول تاریخ بسیار فراوان است حتی در بزرگان و خواص صدر اسلام و امروز که قابل بررسی و تامل است.

وی تصریح کرد: در حدیث است که وقتی حُکام به مردم دروغ می گویند باران قطع می شود، کُفر و ایمان محوری ترین مباحث قرآن است و پایه تقوا ایمان است،ایمان ریشه فطری دارد اما در مسیر گاهی به فراموشی سپرده می شود.

استاد حوزه و دانشگاه قم بیان کرد: یکی از رسالت های انبیاء بیداری فطرت انسان هاست؛ از رحم مادر سه چیز به انسان وارد می شود که وراثت تا هفت پشت و پاک بودن رحم و لقمه که باید هر سه را مراقبت کرد.

وی اضافه کرد: جنگ نرم دشمن زمینه های پاک بودن را ضعیف می کند و رِحَمی که باید پاک باشد با بی عفافی و حجابی آلوده می شود و اثرگذار بر رحم مادر است و لقمه بیش از اندازه را باید انفاق کرد و ثروت اندوزی نکرد که یکی از عوامل ورد به جهنم است.

معصومی با اشاره به حقوق های نجومی گفت: این موضوعات به خاطر لقمه و ثروت اندوزی است و متاسفانه توجیه نیز می کنند که در قرآن این موارد آمده شاید در جلد دوم قرآن است که هنوز ما ندیده ایم.

وی با بیان اینکه سه عامل موجب فراموشی فطرت اولیه در دنیا و تربیت انسان را تحت تاثیر قرار می دهند و در رویش ها و ریزش ها تاکید کرد: پدر و مادر ،جامعه و هوای نفس و اختیار و دنیا گرایی عوامل فراموشی فطرت می شود و باید مراقب باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه قم افزود: عوامل رشد ایمان، تفکر در کتاب تکوین و کتاب تشریح نظام خلقت و قرآن، انجام واجبات و ترک محرمات،ذکر و عا که بهترین آن نماز است و توسل به ائمه اطهار(ع) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار