خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:

شیرمردان راه خدا در مکتب عاشورا تربیت شده اند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین تاکید کرد: ما باید تمرکز کنیم و اجازه ندهیم که با عدم پایبندی به ارزش‌ها عاشورایی دیگر رقم بخورد.
کد خبر: ۸۷۵۷۹۰۲
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

حجت‌الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) قزوین،در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،به مناسبت دهه اول محرم و فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد:ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین فلسفه‌های بعثت پیامبران و پیامبر اسلام(ص) است.

وی با بیان این‌که مراسم‌های عزای حسینی با شور و حرارت خاصی برگزار می‌گردند اذعان کرد: در عزاداری‌های حسینی علاوه بر شور حسینی باید به اهداف بلند عاشورا نیز پرداخته شود.

این مسئول در خصوص علت پویایی واقعه عاشورا تبیین کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و دیگر اهداف والای امام حسین(ع) در قیام عاشورا سبب شده که بعد از گذشت 1377سال هم‌چنان واقعه عاشورا پویایی خود را داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین با اشاره به لزوم تفکر بیش‌تر به اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا اضافه کرد: ما باید همواره حرکت امام حسین(ع) را زنده نگه داریم و برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر که علت اصلی قیام سیدالشهدا نیز بود تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام معبودی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین و مهم‌ترین واجبات است و بسیاری از احکام دین وابسته به عمل کردن به این فریضه است.

وی تشریح کرد: همواره باید عبرت‌های عاشورایی را در نظر داشته باشیم و اجازه ندهیم همچون واقعه عاشورا ضدارزش‌ها جای ارزش‌ها را بگیرند.

این مسئول بیان و آشکارسازی ارزش‌ها را یکی دیگر از علل قیام اباعبدالله عنوان کرد و گفت: ما باید تمرکز کنیم و اجازه ندهیم که با عدم پایبندی به ارزش‌ها عاشورایی دیگر رقم بخورد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین در پایان با اشاره به فلسفه برگزاری مراسمات عزاداری ابراز کرد: اساسا فلسفه برگزاری عزاداری‌ها تربیت شیعه است، مکتب اباعبدالله مکتب تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: لازم است مصیبت‌ها همان‌گونه که رخ داده‌اند بیان شوند، روزی همین هیئات شیرمردانی را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل فرستاده‌اند و امروز هم همین قابلیت در دستگاه امام حسین(ع) وجود دارد.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار