گزارش «بسیج» از طرح علمی سازی کشاورزی

علمی سازی کشاورزی در راستای اجرایی کردن طرح ملی بسیج همگام با کشاورز

محمدرضا جهانسوز در حاشیه همایش علمی سازی کشاورزی در طرح همگام با کشاورز در مشهد اظهار داشت: با توانی که در کشاورزی ،اگر مدیریت خوب اعمال شود تولیدات بالا می‌‌رود ولی واقعیت کشاورزی ما چیز دیگری است.
کد خبر: ۸۷۵۸۰۶۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی، محمدرضا جهانسوز  مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور گفت: فاصله عملکردی در کشور ما بسیار زیاد است، متوسط تولید گندم 3 تن و 600 کیلوگرم است اما کشاورز نمونه بیش از 13 تن تولید می‌کند زیرا مبانی علمی و فنی نوین را آموخته است.
محمدرضا جهانسوز مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور در حاشیه همایش علمی سازی کشاورزی در طرح همگام با کشاورز در مشهد اظهار داشت: در کشاورزی مفهومی به نام فاصله عملکردی داریم یعنی با توانی که در کشاورزی و آب هست ،اگر محدودیتی نداشته باشیم و مدیریت خوب اعمال شود این توان منجر به تولید بالا می‌شود ولی واقعیت کشاورزی ما چیز دیگری است.
وی افزود: کشاورزان ما با دانش و توان خود اقدام به کشاورزی می‌کنند که تولید معمول یک منطقه است ،اما کشاورزان نمونه با دانش روز و فناوری به بیشترین تولید دست پیدا می‌کنند.
 مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور بابیان اینکه فاصله عملکردی در کشور ما بسیار زیاد است، بیان داشت: متوسط تولید گندم 3 تن و 600 کیلو است اما کشاورز نمونه بیش از 13 تن تولید می‌کند در پسته نیز میانگین تولید یک‌تن است و کشاورز نمونه 15 تن تولید می‌کند، همه این‌ها به این واسطه است که مبانی علمی و فنی نوین را آموخته‌اند.
جهانسوز ادامه داد: در کشور بیش از 8 تا 10 هزار پایگاه کشاورزی داریم، پایگاه‌های بسیج محلات در مناطق کشاورزی هستند درحالی‌که کل تشکل‌های کشاورزی به این تعداد نمی‌رسند.
وی خاطرنشان کرد: امسال موفقیت علمی سازی را در هزار نقطه اجرایی طرح همگام با کشاورز  شاهد بودیم به‌طوری‌که در منطقه ملک شاهی تا 7 برابر شاهد محصول گندم دیم پس از اجرای طرح حاصل‌شده است.
وی در انتها بیان داشت: بسیج مهندسین کشاورزی سعی دارد با شناسایی محدودیت‌های کشاورزی آن‌ها را رفع کنند تا به سطح تولید پایدار برسیم.

این همایش در دو بخش آموزشی با موضوع کشت گندم و مبازره با آفات این محصول شاخص، و بخش تجربه محور با هدف پرسش و پاسخ حضار و تولیدکنندگان از کشاورزان نمونه برگزار شد که بسیار مورد استقبال واقع شد و اثرگذار واقع شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار