متاسفانه ایران تمام درآمد خود را از نفت تامین می کند ولی در کل عدم واردات مشکلات متعددی را برای اقتصاد ایران به بار می آورد. خیلی از بخش های ما مانند نفت با درآمد و اقتصاد ما گره خورده است
کد خبر: ۸۷۵۸۱۶۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

دکتر سالمی استاد دانشگاه بسیجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره واردات کالا در مقابل تولید کالا در کشور گفت: اگر کشور از تولید ملی حمایت کند و حجم قراردادها کم شود و نقدینگی پایین آید، گردش مالی افزایش می‌یابد.

وی افزود: کاهش نقدینگی و افزایش تولید ملی به نفع اقتصاد کشور  برای ایران خیلی بهتر است چراکه ما نمی توانیم همه کالا های مورد نیاز خود را تولید کنیم. بعضی از کالا ها انحصارا دست کشور های ابر قدرت است یا فقط این کشور ها توانایی تولید کالا را دارند.

سالمی با اشاره به وابسته بودن وزارت نفت گفت: چندی پیش بنده به رئیس جمهور وقت نامه ای در خصوص وابسته بودن صنعت نفت ایران به کالاها و تجهیزات محوطه های نفتی ارسال کردم. حدود 60 سال است که نفت ما ملی شده اما هنوز وابسته است! به وی یادآوری کردم که وزارت نفت از وابسته‌ترین نهادها به واردات است. ایران از کوچکترین قطعه تا بزرگترین قطعه ای که در تحریم است را وارد می کند.

سالمی تاکید کرد: متاسفانه ایران تقریبا تمام درآمد خود را از نفت تامین می کند ولی در کل عدم واردات مشکلات متعددی را برای اقتصاد ایران به بار می آورد. خیلی از بخش های ما مانند نفت با درآمد و اقتصاد ما گره خورده است و نمی توان واردات را قطع کرد ولی کسی که در مقام اجراست باید کمک فکری شوند تا مشکلات مرتفع شود.

ارسال نظرات