خبرهای داغ:
نماینده مردم شهرضا در مجلس:

شهرستان‌های شهرضا و دهاقان با کمبود شدید آب شرب روبه‌رو هستند

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اثر خشک‌سالی‌های چند سال گذشته مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان با کمبود شدید آب شرب روبه‌رو شدند.
کد خبر: ۸۷۵۸۲۳۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سمیه محمودی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با اشاره به نخستین دیدار نمایندگان مردم با مقام معظم رهبری اظهار داشت: در نخستین دیدار نمایندگان مردم با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند، خجالت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود بیشتر است.

وی افزود: شهرستان‌های شهرضا و دهاقان با جمعیت بیش از 200 هزار نفر به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و مهاجرپذیر بودن دارای نرخ بیکاری بر اساس آمار ارائه شده 13.5 درصد و نرخ بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل ما حدود 26درصد است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه، شهرضا در مسیر کریدور طلایی شمال به جنوب کشور واقع شده و دارای بیش از 10 شهرک، ناحیه و قطب صنعتی، خطوط راه آهن است دارای نرخ بیکاری معادل و یا حتی بیشتر از استان است، که نشان از تبعیض در توزیع امکانات و منابع در کشور است.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات مربوط به مباحث اشتغالزایی راکد و بدون اهمیت رها شده، بیان کرد: می‌طلبد با تمام ظرفیت‌های موجود و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی به دنبال راه حل معضل بیکاری باشیم.

محمودی افزود: یکی از مطالبات به حق مردم، مبحث مبارزه با مفاسد اقتصادی و وجود بسترهای ایجاد فساد است، بنابراین ضروری است مسئولان مربوطه گزارش اقدامات خود را به صورت صریح و شفاف به مردم ارائه کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه آسیب‌های اجتماعی مانند پرخاشگری، خودکشی، اعتیاد، قاچاق، طلاق در جامعه افزایش یافته، افزود: باید گام‌های موثری، از جمله ایجاد بستر قاونی برای مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، برداشته شود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله زنان و خانواده یکی از مهمترین و حساس‌ترین مسائل حال حاضر کشور است، گفت: دولت باید در زمینه رفع خلاءهای قانونی این حوزه از جمله، قوانین حمایتی از زنان خانه‌دار و اشتغال زنان با حفظ جایگاه و شان والای زنان در جامعه، حمایت از امنیت اجتماعی زنان با رعایت موازین اسلامی و بازنگری در قوانین مربوط به حمایت از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست همکاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به بحران آب، بیان کرد: بر اثر خشک‌سالی‌های چند سال گذشته مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان با کمبود شدید آب شرب روبه‌رو شدند و در برخی از مناطق روستایی و عشایری مجبور به آب رسانی سیار شده‌اند.

محمودی تصریح کرد: ضروری است با توجه به بسترهای مناسب موجود برای اجرای طرح‌های انتقال آب از حوزه‌های آب ریز بالادستی این دو شهرستان وزارت نیرو نسبت به تهیه و اجرای برنامه کوتاه مدت اقدام کند.

وی اظهار داشت: از وزیر راه و شهرسازی درخواست داریم مساعدت لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرضا از جمله، شش خطه کردن جاده اصفهان شهرضا به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور و احداث زیرگذرهای مورد نیاز مناطق مسکونی مجاور این جاده، تکمیل پروژه دوبانده کردن جاده شهرضا- مبارکه که در 45 روز پایانی تابستان شاهد کشته شدن 15 نفر در این جاده بوده ایم و تکمیل پروژه زیرگذر شهرضا – دهاقان مساعدت‌های لازم را انجام دهند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرک صنعتی رازی شهرضا با مساحت 1400 هکتار همچنان فاقد خطوط مخابراتی است، از وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه تکمیل هرچه سریعتر زیر ساخت‌های مورد نیاز شهرک های صنعتی شهرستان های شهرضا و دهاقان انتظار همکاری داریم.

وی با تأکید بر اینکه در صورت عدم تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی رازی سال آینده شاهد تعطیلی صددرصد واحدهای تولیدی خواهیم بود، افزود: با توجه به عدم تکمیل پروژه فاضلاب شهرهای شهرضا و دهاقان و لزوم مشارکت بخش خصوصی باید بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری، توسط مدیران مربوطه فراهم شود.

محمودی با تأکید بر تسریع و تسهیل در روند اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا با توجه به مصوبات موجود، تصریح کرد: باید به توسعه روستاها، تعیین تکلیف بیمه روستاییان و عشایر و کمک به حفظ و احیای زندگی عشایران غیور منطقه نگاه ویژه داشت.

ارسال نظرات