خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در اصفهان در ادامه تفسیر حکمت 147 نهج البلاغه به شرایط لازم جهت کسب علوم الهی اشاره کرد و گفت: خداوند حضرت ولیعصر(عج) را ذخیره کرد تا انسان ها ظرفیت کسب علوم الهی را به دست آورند و حضرت علمشان را به آنها بیاموزند.
کد خبر: ۸۷۵۸۲۳۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز در جلسه درس نهج البلاغه به تفسیر ادامه حکمت 147 پرداخت و گفت: حضرت علی (ع) در منقبت کسب علم می فرمایند: آنهایی که مال را نگه می دارند و به کسی نمی دهند، مرده اند حتی اگر زنده باشند بر خلاف علما که حتی اگر بمیرند و اجسامشان مفقود باشد، زنده اند و از علم آنها بهره می برند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت به سینه خود اشاره کردند و به کمیل گفتند: در اینجا علم فراوانی نهفته است اما کسی پیدا نمی کنم که به او بیاموزم.

امام جمعه اصفهان به ادامه روایت اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند: افرادی را پیدا کردم اما شرایط آموختن علم دین را نداشتند، آنها افرادی زیرک بودند، اما برای دین امین نیستد و نمی شود این درّ معنوی را در اختیار آنها گذاشت.

آیت الله طباطبایی نژاد در مذمت فخر فروشی اظهار داشت: این عده دین را نردبان دنیای خود می کنند و به واسطه نعمتی که خدا به او داده است، بر بندگانش فخر می فروشند، این در حالی است که رسول خدا (ص) با آن عظمت و بزرگی، نمی گذاشتند کسی در سلام کردن از ایشان سبقت بگیرد.

وی با بیان اینکه این افراد با آموختن استدلالهای دین، آن را علیه اولیای الهی به کار می گیرند، خاطر نشان کرد: در جایی امیرمؤمنان(ع) قسم می خورند که من به واسطه نسبتی که با رسول خدا (ص) داشتم، لقمه ای نخوردم.

نماینده ولی فقیه در استان به بیان ویژگیهای دسته دیگری از مردم زمانه حضرت علی (ع) پرداخت و افزود: گروه دیگری از مردم هم برای تعلیم علوم دین پیدا می شوند که پیرو علما هستند اما بصیرت ندارند و در پیچ و خم های دین، راه درست را تشخیص نمی دهند و با نخستین شبهه ای که عارض شود، شک می کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد دسته سوم را دسته ای معرفی کرد که در لذت حریص اند و تصریح کرد: این افراد که در شهوت غوطه ور هستند به راحتی به دنبال لذات مادی خود می روند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دسته دیگر دلباخته جمع کردن مال اند و حضرت علی(ع) این دو دسته را به حیواناتی که در بیابان می چرند و هم و غمی جز پر کردن شکم خود ندارند، تشبیه می کنند.

وی به سخنی از حضرت عیسی(ع) به نقل از امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: دنیا مرض دین است و عالِم طبیب دین، حال اگر دیدی طبیبی به دنبال مرض رفت، بدان طبیب واقعی نیست.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: امام باقر (ع) در تفسیر "صمد" می فرمایند: اگر کسی را برای تعلیم این علمی که خدا به من داده پیدا می کردم، هر آینه همه دین و اسلام و شریعت و توحید را در صمد تشریح می کردم، در جوانح و قلب من علم فراوان نهفته است، وای که کسی را پیدا نمی کنم که بتواند این علوم را تحمل کند. چطور پیدا کنم در حالی که جدک امیرمؤمنان(ع) کسی را پیدا نکردند و آه دردناک می کشیدند.

وی خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایلی که خداوند حضرت ولیعصر(عج) را به عنوان ذخیره نگه داشته است، همین است که روزی بشر به کمال و رشد و بالندگی برسد و بتواند این علوم الهی را بیاموزد.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان به دعایی از حضرت یوسف(ع) اشاره کرد و گفت: پروردگارا تو مرا (بهره‌اى) از حكومت دادى و از تعبير خواب‌ها به من آموختى. (اى) پديدآورنده‌ آسمانها و زمين، تنها تو در دنيا و آخرت مولاى منى، مرا تسليم خود بميران و مرا به شايستگان ملحق فرما.


ارسال نظرات
پر بیننده ها