بصیرت و ولایت محوری در مقابله با نفوذ دشمن بنیان فرهنگ و مکتب ماست

اساس و بنیان مجلس ما فرهنگ است و جایگاه شهید و عالم بسیار بالا است که در مکتب علمای دین به این درجه رسیده‌اند و باید در تمام مراحل زندگی مراقب نفوذ دشمن بوده و با حفظ بصیرت در مسیر ولایت‌مداری حرکت کنیم.
کد خبر: ۸۷۵۸۲۳۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دادستان کل کشور در مراسم پانزدهمین سالگرد آیت‌الله علامه ایازی و یادواره 108 طلبه و روحانی شهید حوزه علمیه جعفریه رستمکلای بهشهر اظهار کرد: نابودی اخلاق اسلامی، فرهنگ شیعی و اسلامی از توطئه‌ها و ترفندهای دشمن است تا بنیان خانواده‌ها را هدف گرفته و با ضربه زدن به این اصل مهم، اخلاق، خانواده و جامعه را به نابودی بکشاند.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهید و شهادت در جامعه در گرو پندها و اندرزهای حکیمانه علمای دینی و روشنگری‌های مجاهدانه این بزرگواران ایجاد شده است، یادآور شد: باید این فرهنگ اسلامی و ارزشی در کنار ولایت‌مداری در جامعه رشد و رونق یافته و با دشمن مقابله شود.

این مسؤول افزود: قیام عاشورا، محرم و خون پاک سیدالشهداء(ع) و یاران وفادارش سبب بیداری در جهان شده است و شهدای ما با الگوبرداری از این شهدا و آرمان‌های بلند امام حسین(ع) جانانه رد میدان نبرد گام نهادند و به شهادت رسیدند و اکنون شهدای مدافع حرم نیز، ادامه‌دهنده راستین شهدای انقلاب و کربلای حسینی هستند.

حجه الاسلام والمسلمین جعفر منتظری ادامه داد: حوزه‌های علمیه در تربیت علما و عالمان دینی و هدایت‌گران جامعه نقش بسزایی داشته‌اند و تقدیم 108 طلبه و روحانی شهید از حوزه علمیه جعفریه رستمکلا بیانگر مداومت و تلاش علامه ایازی برای تربیت شاگردانی در مسیر اسلام و حقیقت بوده است که این راه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه عزاداری‌ها و شادی‌ها باید در جامعه باشد و وجود این دو در کنار هم به جامعه پویایی می‌بخشد، خاطرنشان کرد: همچنان که در مراسم‌های شهادت، عزاداری انجام می‌شود در اعیاد هم برنامه‌های شاد برای مردم در نظر گرفته شده و اجرا شود تا شادی به جامعه و در بین مردم تزریق شود.

دادستان کل کشور افزود: ما با فعالیت ارکسترهایی که با فعل حرام ، متضاد با معیارهای اسلامی و برعلیه نظام هستند مخالفیم و اجازه نمی‌دهیم در جامعه اسلامی چنین فعالیت‌های حرامی رواج پیدا کند لذا نباید در نظامی که مدعی اسلامیت است، زمینه گناه فراهم شود.

این مسؤول با بیان اینکه قرآن و نظام جمهوری اسلامی ایران، برای تمام مسائل برنامه دارد، ادامه داد: کسانی که در نظام فعالیت می‌کنند، نمی‌تواند خارج از این سیستم حرکت کنند و رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرماندار، شهردار و همه کسانی که در نظام کار می‌کنند باید در چارچوب نظام عمل کنند.

منتظری با اشاره به حقوق‌های نامتعارف، افزود: مسائلی امروز در جامعه مطرح است که اسلام و نظام این مسائل را قبول ندارد و مکتب اسلام اجازه نمی‌دهد اختلاف طبقات آنقدر زیاد باشد که یک مدیر حقوق 90 میلیونی دریافت کند و یک کارمند، حدود 900 هزار تومانی، اسلام این مسائل را قبول ندارد و چنین عملکردها و مشکلات به مدیر خائن بر می‌گردد که بیت‌المال برای او ارزش ندارد.

وی با بزرگداشت پانزدهمین سالگرد آیت‌الله علامه ایازی و دو فرزند برومندشان و یادواره 108 طلبه و روحانی حوزه علمیه رستمکلا، گفت: اساس و بنیان مجلس ما فرهنگ است و جایگاه شهید و عالم بسیار بالا است که در مکتب علمای دین به این درجه رسیده‌اند و باید در تمام مراحل زندگی مراقب نفوذ دشمن بوده و با حفظ بصیرت در مسیر ولایت‌مداری حرکت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار