رئیس بسیج جامعه زنان از برگزاری کنگره زنان شهیده جبهه مقاومت اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۸۲۵۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

مینو اصلانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جامعه زنان 7 هزار زن شهیده در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیم نظام و انقلاب کرده، اظهار کرد: تلاش بسیج جامعه زنان، شناسایی چهره به چهره زنان شهیده دوران دفاع مقدس برای معرفی به نسل جوان است.

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه آثار و دست نوشته‌های زنان شهیده و خاطرات آنها گردآوری و در قالب کتاب به چاپ رسیده است، تصریح کرد: تا قبل از برگزاری اولین اجلاسیه زنان در سال 91 کمتر از 200 جلد کتاب در مورد نقش زنان در دفاع مقدس به چاپ رسیده بود.

اصلانی عنوان کرد: به پاس برگزاری مراسمات و کنگره‌های ملی و استانی زنان، هم‌اکنون یک هزار عنوان جلد کتاب در مورد نقش زنان در دفاع مقدس و سیره این قشر از جامعه به چاپ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: خاطرات و دست نوشته‌های زنان چاپ و به رشته تحلیل درآمده که این چهره‌های تابناک به عنوان الگوی راه جوانان هستند و باید راه این شهدا را ادامه دهیم.

اصلانی با اشاره به شهیدان شاخص زن کشور گفت: ناهید فاتحی‌کرجو از خطه کردستان به عنوان شهیده شاخص سال 90 معرفی شد، شهیده شیرین افضل از شهدای که بعد از مهاجرت از شیراز به جبهه غرب در مهاباد توسط گروهک منافقین به شهادت می‌رسد و شهیده مریم فرهانیان که چهار سال در خط مقدم جبهه خوزستان به مجاهدت خود ادامه می‌دهد و بالاخره در خوزستان به شهادت رسید از شهدای شاخص استان هستند.

وی اضافه کرد: شهدای زن استان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ هشت ساله بسیار تأثیرگذار بودند، که از جمله آن می‌توان به شهیده پروانه کاویانی دختر دانش‌آموزی که در سنگر عمل و عفاف هم تأثیرگذار بود، اشاره کرد.

اصلانی ادامه داد: طیره واعضی و فاطمه جعفریان که در زیر شکنجه‌های رژیم پهلوی به شهادت رسیدند، از دیگر شهدای شاخص این استان به‌شمار می‌روند.

رئیس بسیج جامعه زنان بیان کرد: زنانی که در جنگ هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند اغلب سن و سال کمی داشتند اما زندگی آنها پربار و پرمعنا بود و در این خصوص هم فیلم‌ها، سریال‌ها و مستندات زیادی ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به چاپ کتاب‌های تأثیرگذار در حوزه دفاع مقدس گفت: کتاب «دا»، «دختر شینا» و کتابی که به زودی به چاپ می‌رسد از دیگر کتاب‌های تأثیرگذار است.

اصلانی از برگزاری کنگره زنان شهیده جبهه مقاومت خبر داد و خاطرنشان کرد: زنان شهیده در جبهه‌های مقاومت اسلامی فلسطین، لبنان، سوریه و یمن شناسایی شده‌اند و به‌زودی کنگره زنان شهید جبهه مقاومت اسلامی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات