نایب رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی استان تهران از کمبود خودروی داخلی در بازار خبر داد و گفت: عرضه و تقاضا در بازار خودرو قدری کم‌رنگ شده است.
کد خبر: ۸۷۵۸۲۷۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، غلام‌حسین قاسمیان در مورد وضع بازار خودرو اظهار داشت: بازار خودرو از فضایی آرام برخوردار بوده؛ ولی سیمای بازار فروش خودرو همچنان رکودزده است.

وی از کمبود خودروی داخلی در بازار خبر داد و در تشریح دلایل آن تصریح کرد: کمبود خودروی داخلی به نگاه مدیران کارخانه‌های خودروسازی برمی‌گردد؛ آن‌ها عینک تنظیم بازار قیمت خودرو به چهره زده‌اند.

قاسمیان با تأکید بر اینکه نگاه مدیریت کارخانه‌های خودروسازی کشور به این شکل تغییر کرده است که آنها برای در دست گرفتن نبض بازار خودرو، این سیاست را در دستور کار قرار داده‌اند که خودرو کمتر وارد بازار شود، اظهار داشت: عرضه و تقاضا قدری کم‌رنگ شده و رکود‌زدگی بازار فروش خودرو را بی‌رونق کرده است.

قاسمیان با اعلام اینکه تقاضا بیشتر پیرامون خرید خودروهای داخلی ال 90، پژو 206 و سمند است، تصریح کرد: این خودروها بیشترین تقاضا را نسبت به سایر خودروها در کشور دارند.

نایب رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی استان تهران ادامه داد: مثل سابق تا حدودی بازار خودرو در بخش خرید و فروش خودروهای دست دوم رونق دارد.

قاسمیان با تأکید بر اینکه خودرو را هم می‌توان بین اقلام قاچاق کالا جست‌وجو کرد، اضافه کرد: متأسفانه دشمنان تولید ملی هم در بخش خودرو فعال شده‌اند و دست به قاچاق خودروهای لوکس می‌زنند.

نایب رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی استان تهران با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با قاچاق در کشور ساختار فعالی دارد، تصریح کرد: اتفاقات خوبی در بحث مبارزه با قاچاق کالا در کشور افتاده است.

قاسمیان با تأکید بر اینکه خودروهای زیر 2 هزار و 500 سی‌سی از طریق گمرک وارد کشور می‌شود، اضافه کرد: گمرک مجاری واردات این نمونه خودروها به داخل کشور است و خودروهای لوکس از مجاری واردات غیرمجاز به داخل کشور وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه مشکلاتی هم در دل صنعت خودروسازی کشور وجود دارد، اظهار کرد: خودروسازان باید کیفیت خودروهای خود را بالا ببرند و خدمات پس از فروش بهتری ارائه کنند.

ارسال نظرات