پیش‌بینی می‌شود بیش از چهارده هزار تن محصول انار از باغات بارده انار شهرستان طارم برداشت شود.
کد خبر: ۸۷۵۸۳۵۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: پیش‌بینی می‌شود از مجموع سطح زیر کشت باغات بارده انار در شهرستان طارم بیش از 14 هزار و 150 تن محصول برداشت شود.

علیرضا عماری افزود: حدود یک‌هزار و 731 هکتار باغ انار در شهرستان طارم وجود دارد که سالانه محصول انار در آنها برداشت می‌شود.

وی اظهار داشت: یک‌هزار 416 هکتار در سطح زیرکشت باغات بارده قرار دارد

علیرضا عماری تصریح کرد: در بین محصولات تولیدی شهرستان طارم، انار به لحاظ سطح زیرکشت و همچنین اهمیت اقتصادی محصول در بازار در رتبه دوم محصولات تولید طارم قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به آغاز فصل برداشت محصول انار در شهرستان طارم تصریح کرد: کار برداشت محصول انار در شهرستان طارم همه ساله از اواخر شهریور ماه در ارقام زودرس آغاز می‌شود.

عماری با بیان اینکه کار برداشت محصول انار در طارم معمولا تا اواسط ماه آبان ادامه پیدا می‌کند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از مجموع سطح زیر کشت باغات بارده محصول انار در شهرستان طارم بیش از 14 هزار و 150 تن محصول برداشت شود.

وی ادامه داد: از میزان 14 هزار و 150 تن انار برداشت شده در طارم بخشی به مصرف تازه‌خوری رسیده و بخشی هم برای تهیه رب انار مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم در رابطه با میزان مصرف این دو بخش اظهار کرد: 11 هزار و 320 تن از انار برداشت شده برای مصرف تازه‌خوری و 2 هزار و 830 تن نیز برای تهیه رب انار در نظر گرفته می‌شود.

عماری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از خانواده‌های طارمی از راه برداشت محصول انار معیشت خود را سپری می‌کنند، افزود: در شهرستان طارم 3 هزار خانوار طارمی بهره‌بردار محصول انار هستند و بیش از 19 هزار نفر نیز در کار برداشت انار مشغول هستند.

وی با اشاره به درآمد خانوارهای طارمی از راه فروش محصول انار، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود سال جاری درآمد حاصله خانواده‌های طارمی از برداشت انار به مبلغ 212 میلیارد ریال برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم در رابطه با ارقام تولید محصول انار در شهرستان طارم نیز ابراز کرد: ملس شیرین، ملس ترش، پوست سیاه، شاه بار، میخوش،دوستی، زاغ، پوست کدویی، ترش جنگلی و ترش محلی از جمله ارقام تولیدی محصول انار در طارم است.

عماری با تاکید بر کیفیت بسیار مطلوب محصول انار تولیدی در شهرستان طارم، گفت: انار تولیدی طارم افزون بر تامین نیاز مصرف شهرستان طارم و استان زنجان به سایر استان‌های کشور هم صادر می‌شود.

ارسال نظرات