با توجه به ظرفيت هاي مناسبي كه در استان زنجان در زمینه کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری وجود دارد آماده همكاري اقتصادي با كشور كنيا هستيم.
کد خبر: ۸۷۵۸۳۶۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، استاندار زنجان در دیدار با هیات تجاری کنیا و استاندار ناکوروی این کشور با اشاره به آمادگی همكاري اقتصادي استان با كشور كنيا گفت: استان زنجان با وجود برخورداری از شهرک ها و نواحی صنعتی متعدد، در زمینه معدن و صنایع معدنی از ظرفیت خوبی برخوردار است و بیش از 40 نوع ماده معدنی در این استان استخراج می شود.

اسدالله درویش امیری افزود: به دلیل وجود این ظرفیت ها، استان زنجان محصولات تولیدی خود را به 38 تا 40 کشور جهان صادر می کند.

وی اظهار داشت: زنجان سالانه سه برابر نیاز خود، محصولات کشاورزی تولید می کند و در ایران به قطب برق و الکترونیک مشهور است.

مدير ارشد استان خاطر نشان کرد: درویش امیری ادامه داد: در زنجان بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی نقش موثری ایفا می کند.

استاندار زنجان گفت: بیش از 80 درصد مبادلات تجاری استان از سوی بخش خصوصی انجام می شود. زنجان در صادرات و واردات با کشورهای اروپایی، آسیای میانه و آفریقایی تعامل خوبی دارد.

وي ابراز کرد: زنجان از ظرفیت های خوبی در حوزه صنعت نساجی برخوردار است و بسیاري از محصولات تولیدی در این بخش را به کشورهای اروپایی صادر می کند.

استاندار زنجان به توانایی استان در صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: زنجان این آمادگي را دارد که در حوزه مهندسی و اکتشاف معادن به کشور کنيا خدمات ارائه کند.

وی افزود: زنجان بیش از 40 درصد محصول زیتون کشور را تولید می کند و تولیدکننده 10 هزار تن انواع آبزیان به شمار می آید.

درویش امیری با اشاره به فرهنگ و تمدن تاريخي عظيم مردم ايران، خاطر نشان ساخت: زنجان در بخش گردشگری از ظرفیت های بسیار مناسبي برخوردار بوده و بزرگترین گنبد خشتی جهان را در دل خود جای داده است.

همچنین استاندار "ناکوروی" کشور کنیا در دیدار با استاندار زنجان گفت: "ناکورو" فصل های مشترک بسیاری با استان زنجان دارد و این دیدار در جهت ايجاد روابط حسنه دو کشور ایران و کنیا انجام شده است.

"کینوتهیا ام.بوگوآ" افزود: امید می رود، افزایش تعامل با استان زنجان منجر به بهبود روابط میان دو کشور شود.

"ام.بوگوآ" اظهار کرد: ناکورو، در بخش کشاورزی از ظرفیت های خوبی برخوردار بوده و آب و هوای مناسب آن سبب رونق این بخش شده است.

استاندار "ناکوروی" کنیا گفت: توليد گندم، ذرت و انواع محصولات باغی در این کشور به علت بارندگی های خوب، از رونق بسیاری برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: "ناکورو"، یکی از مناطقی است که در زمینه کاشت گل ها، ظرفيت مناسبي دارد و می تواند وجه مشترکی برای همکاری با زنجان به شمار آید.

"ام.بوگوآ" ادامه داد: افزایش تعامل اقتصادی و تجاری، مهمترین هدف هیات کنیا از سفر به زنجان است.

استاندار "ناکوروی" کنیا گفت: کنیا ظرفیت خوبی برای توسعه صنایع غذایی دارد و تجار زنجانی می توانند از این فرصت برای راه اندازی صنایع مرتبط استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قسمت دیگری از ظرفیت های کنیا مربوط به حوزه گردشگری می شود، حیات وحش بكر و طبیعت زیبا را زمینه ای برای طبیعت گردی در این کشور برشمرد.

استاندار "ناکوروی" کنیا این کشور را دارای ظرفیت بالایی در زمینه برق و الکترونیک خواند و از فعالیت این کشور بر روی انرژی های سبز و تولید انرژی زمین گرمایی خبر داد.

وی ابراز کرد: تولید انرژی زمین گرمایی، شیوه ای برای تولید انرژی الکتریسته از بخار و گرمای زمین است.

"ام.بوگوآ" ظرفیت این کشور در تولید گوجه فرنگی و انواع محصولات باغی را بالا اعلام کرد و خواستار ورود سرمایه گذاران و تجار زنجانی برای راه اندازی صنایع تولید رب گوجه فرنگی و فرآوری میوه در این کشور شد.

استاندار "ناکوروی" کنیا گفت: در بخش گردشگری می توانید از گردشگران ایرانی برای سفر به کنیا دعوت کنید تا گردشگری در این کشور را تجربه کنند. با وجود آنکه کنیا از انواع تنوع مواد غذایی انبوهی برخوردار است، اما توانایی خاصی در صنایع غذایی ندارد.

"ام.بوگوآ" به تولید گندم در این کشور اشاره کرد و افزود: مصرف گندم در این کشور، بیش از میزان تولید شده است و از همین رو می توان از گندم مازاد زنجان برای تامین نیاز کنیا استفاده کرد.

استاندار ناکوروی کنیا به وجود معادن بکر و دست نخورده بسیار در این کشور اشاره کرد و از وجود توانمندی بالای کنیا در زمینه سنگ های قیمتی خبر داد.

همچنین سفیر ایران در کنیا در دیدار هیات اقتصادي کنیا با استاندار زنجان گفت: زنجان شهری زیبا و یکی از مناطق تاریخی ایران است. زنجان از توانمندی بالایي در حوزه برق، الکترونیک و تولید انرژی برخوردار است.

هادی فرجوند افزود: زنجان داراي ظرفيت هاي مناسبي است که می تواند در آینده روابط اقتصادی و توسعه ای ایران نقش خوبی ایفا کند.

سفیر ایران در کنیا اظهار داشت: کشور کنیا از ظرفیت های خوبی در زمینه کشاورزی و معدن برخوردار است و می تواند فرصت خوبی برای حضور تجار ایرانی در خارج از کشور ایجاد کند.

ارسال نظرات