رئیس اداره فرش سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان زنجان:
در 6 ماهه نخست سال جاری ۶ میلیون و ۹۰۵ هزار دلار صادرات فرش زنجان از طریق گمرک صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۷۵۸۳۶۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره فرش سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ۶ میلیون و ۹۰۵ هزار دلار صادرات فرش از استان زنجان صورت گرفته، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 25 درصد رشد برخوردار بوده است.

سید محسن جعفری افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵ میلیون و ۵۲۵ هزار دلار بوده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه طی شش ماهه سالجاری صادرات فرش استان زنجان افزایش یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری داشته است.

جعفری تصریح کرد: هم اکنون فرش استان زنجان به کشورهای خلیج‌فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان، ایتالیا و آمریکا صادر می شود.

وی افزود: به واسطه برجام تحریم ها تا حدودی از بین رفته و فرش ایران که به مدت ۱۰ سال در تحریم بود و به آمریکا صادر نمی شد ، امروز شاهد صادرات فرش ایران به کشور آمریکا هستیم.

جعفری تاکید کرد: با برطرف شدن مشکلات ناشی از تحریم ها و پس از توافق برجام و فراهم شدن نقل و انتقال و آزاد کردن فروش فرش به آمریکا زمینه توسعه صادرات فرش فراهم گردیده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در دولت تدبیر و امید صادرات فرش زنجان رو به رشد است عنوان کرد : طی سال ۹۵ برنامه های خوبی برای توسعه صادرات فرش استان زنجان در دستور کار است که امیدواریم با تحقق آنها شاهد رونق صادرات فرش زنجان باشیم.

ارسال نظرات