فرماندهي انتظامي استان در راستاي پيشگيري از وقوع جرايم و ناهنجاري ها بحث آموزش، آگاهسازي اقشار مختلف جامعه بخصوص دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي را در دستور كار دارد.
کد خبر: ۸۷۵۸۳۶۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده انتظامي استان زنجان با بيان اينكه پليس و آموزش و پرورش نقش كليدي در پيشگيري از انحرافات اجتماعي دارند، گفت: امنيت يك توليد جمعي است.

سردار عليرضا صالحي افزود: با عنايت به حضور موثر كارشناسان نيروي انتظامي در امر آموزش تعامل بسيار خوبي بين نيروي انتظامي و آموزش و پرورش برقرار است.

وي تصريح كرد: انتخاب رويكرد جامعه محوري پليس ، كنترل اجتماعي مبتني بر آگاهسازي ، اقناع و پيشگيري اجتماعي از بروز بسياري از جرايم و آسيب ها در جامعه جلوگيري مي كند.

سردار صالحي اظهار داشت: فرماندهي انتظامي استان در راستاي پيشگيري از وقوع جرايم و ناهنجاري ها بحث آموزش، آگاهسازي اقشار مختلف جامعه بخصوص دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي را در دستور كار دارد.

فرمانده انتظامي استان با تاكيد بر اهميت آموزش در پيشگيري از ناهنجاري ها و جرائم در جامعه گفت : در دنياي امروز صرف منابع در امر آموزش در رديف هزينه محسوب نمي شود بلكه اين امر سرمايه گذاري براي آينده اي نچندان دور است.

سردار صالحي روشنگري و آگاهسازي را اولين مرحله تغيير رفتار در افراد دانست : آموزش انتظامي اجتماعي دانش آموزان يكي از مكانيزم ها و فعاليت هايي مي باشد كه قادر است بستر لازم را جهت تحقق امنيت مطلوب و پايدار در جامعه فراهم كند.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: دانش آموزان يكي از الگوهاي مهم رفتاري خود را معلمان قرار مي دهند، اگر معلم از ويژگي الگو دهي خوبي برخوردار باشد مي تواند تأثيرات عميقي در رشد شخصيت و بهداشت روان دانش آموزان باقي گذاشته و به طبع آن امنيت نسبي را در جامعه به ارمغان آورد .

فرمانده انتظامي استان زنجان ادامه داد: آموزش و پرورش و معلمان با تربيت علمي و صحيح خود مي توانند جوانان و نوجوانان منطقي، بدون خشونت و با رفتار هاي سالم را وارد جامعه كنند و در اين صورت جامعه از لحاظ امنيت فردي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي پيشرفت محسوسي خواهد کرد .

اين مقام مسئول تقويت و گسترش حس مشارکت در ايجاد حفظ امنيت و پيشگيري از آسيب­هاي فرهنگي و اجتماعي از طريق آموزش و استفاده از ظرفيت­ها و فرصت­هاي پرورشي، تربيت بدني و غيره را از مهم ترين اهداف تعاملات پليس و آموزش و پرورش دانست.

سردارصالحي با اشاره به اينكه خانواده، جامعه و مدرسه سه كانون مهمي هستند كه بايد فرصت رويش همه فضائل و تربيت افراد را آماده كنند اظهار داشت:هنر معلمي اين نيست که فقط به تدريس بپردازد، بلکه او بايد روحيات انساني را در شاگرد پرورش و روحيات غير انساني او را از بين ببرد.

وي بيان داشت : آموزش دانش آموزان سبب افزايش ميزان آگاهي هاي انتظامي اجتماعي آنان شده وموجب ايجاد نگرش صحيح و مصونيت آنان در برابر جرايم و آسيب ها مي شود.

فرمانده انتظامي استان زنجان در پايان به شيوع آسيب هاي اجتماعي و تهديدات جامعه در بين دانش آموزان و ساير افراد جامعه اشاره و افزود: در آسيب شناسي حوزه اجتماعي مانند : سرقت، مسائل اخلاقي، ماهواره و الگوهاي غربي و بيگانه بايد جدي باشيم .

ارسال نظرات