رئیس بسیج علمی کشور گفت: موفقیت‌ها در صنعت دفاعی کشور با یک نگاه مدیریتی متفاوت حاصل شد چراکه در سیستم دفاعی کشور نیازها و ظرفیت ها به خوبی در کنار یکدیگر شناخته شدند.
کد خبر: ۸۷۵۸۳۸۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین قدیانی در نشست با نخبگان علمی استان مرکزی که در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد با اشاره به انجام پژوهش های متعدد در کشور گفت: با توجه به حجم پژوهش‌هایی که در کشور صورت می گیرد ولی متاسفانه حجم بسیار کمی از آن‌ها کاربردی است.

وی افزود: مشکل امروز کشور مدیریت دانش است؛ بسیاری از اساتید ما در دانشگاه‌ها حتی با الفبای فناوری نیز آشنا نیستند و این یک آسیب جدی است که باید برطرف شود.

رئیس بسیج علمی کشور تصریح کرد: دانشگاه و صنعت زبان مشترک ندارند، نه دانشگاه به صنعت اعتماد می‌کند و نه صنعت به دانشگاه اعتماد دارد.

قدیانی با اشاره به عدم توجه به ارتباط میان صنعت و دانشگاه گفت: در بسیاری از استان‌ها دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها و صنایع ایجاد کردیم اما به اهمیت بازار در این بین اهمیت نداده ایم.

رئیس بسیج علمی کشور تصریح کرد: ما در کشور الگوهای موفق بسیاری را در صنعت دفاعی داریم که همین پیشرفت صنایع دفاع هم به برکت وجود دانشگاه‌ها رقم خورده است.

وی با اشاره به رمز موفقیت در صنعت دفاعی کشور گفت: این موفقیت‌ها با یک نگاه مدیریتی متفاوت حاصل شد چراکه در سیستم دفاعی کشور نیازها و ظرفیت ها به خوبی در کنار یکدیگر شناخته شدند.

قدیانی با ااشاره به لزوم مدیریت علم و دانش در کشور گفت: اشرافی بر نیازمندی های کشور و توانایی های کشور وجود ندارد و تا زمانی که پایگاه داده ای از این دو مقوله مهم ایجاد نکنیم، نمی توانیم به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنیم.

رئیس بسیج علمی کشور تصریح کرد: با وجود تعدد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و تعداد پژوهش‌های صورت گرفته از سوی آنان تاکنون در چه قسمت هایی پژوهش داشته اند یا چه کارهایی را برای علم و فناوری انجام داده اند کسی اطلاع ندارد.

وی افزود: دانشگاه های کشور باید ماموریت پذیر باشند.

قدیانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تا دیروز در جبهه های دفاع مقدس حضور پیدا می کردیم امروز باید در سنگرهای علمی ورود کنیم و باید به این درک رسید که پیشرفت علمی نیازمند مجاهدت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات