نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده اردبیل – سرچم امتحان خود را پس داده و به قتلگاه رانندگان تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۷۵۸۴۰۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، بشیر خالقی در جمع مدیران استانی و شهرستانی در جلسه برسی مسائل و مشکلات هشتجین و خورش رستم اظهار کرد: شهرستان‌های خلخال و کوثر از یک محرومیت تاریخی رنج می‌برد و به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب نسبت به سایر نقاط استان از توسعه لازم برخوردار نیست.

وی افزود: این منطقه علیرغم داشتن پتانسیل لازم برای توسعه فاقد راه‌های مواصلاتی و شریان‌های حیاتی برای حضور سرمایه‌گذاران است.

* کاهش مهاجرت با احداث سدهای معیشتی

خالقی احداث سد شهید پستی و سدهای معیشتی دیگر را از نیازهای اساسی این منطقه خواند و افزود: علیرغم اینکه این پروژه در مجلس هشتم مطالعه شده بود ولی تا به حال عملیات اجرایی آن آغاز نشده به طوری که اجرای این سد به یک خواسته و مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 500 میلیون مترمکعب آب از طریق رودخانه‌های فصلی و دائمی خلخال و کوثر بدون استفاده از حوزه آبریز قزل‌اوزن خارج می‌شود در حالی سهم استان از حق آبه 130میلیون متر مکعب است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از مسؤولان ذی‌ربط خواست با احداث این سد و مهار آب‌های سطحی علاوه بر تأمین آب شرب و کشاورزی باعث رونق بخش کشاورزی و با افزایش درآمد مانع مهاجرت روستاییان به شهرها و کلان شهرها شوند.

خالقی گفت: 46 درصد جمعیت این منطقه تحت پوشش کمیته امداد هستند و به دلیل محرومیت حاکم بر منطقه حداقل دو سوم جمعیت خور‌ رستم در چند سال اخیر به شهرها و کلان شهرها مهاجرت کرده است و از جمعیت 35هزار نفری کمتر از 12 هزار نفر ساکن این بخش هستند.

وی در ادامه ضمن برشمردن مشکلات منطقه از مسؤولان آب و فاضلاب روستایی اظهار کرد: برای تأمین آب برخی از روستاییانی که با مشکل آب شرب مواجه‌اند، اقدامات عملی لازم را تسریع کنند.

* جاده اردبیل-سرچم امتحان خود را پس داده است

رئیس مجمع نمایندگان استان احداث جاده اردبیل سرچم را مثل فرودگاه اردبیل یک اشتباه فنی و کار غیرکارشناسی خواند و افزود: این جاده در طول سال‌های گذشته امتحان خود را پس داده و به قتلگاه رانندگان تبدیل شده و هیچ توجیه فنی و اقتصادی ندارد.

خالقی از مسؤولان خواست به جای احداث باند دوم این جاده، جاده اصلی هشتجین - درام که قبلاً هم مطالعه شده احداث کنند چون هزینه احداث آن پایین بوده و ایمنی بالایی دارد و این راه فاقد گردنه بوده و در زمستان نیز شاهد یخبندان در این مسیر نخواهیم بود.

وی ادامه داد: با تکمیل و راه‌اندازی این جاده فاصله اردبیل تا تهران حدود 80 کیلومتر کاهش می یابد واین مناطق جنوب استان نیز از بن بست خارج شده و باعث رشد و شکوفایی منطقه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این جلسه که با نام کاروان محرمیت‌زدایی در قالب اردوی جهادی با حضور مسؤولان ادارات استانی و شهرستان خلخال و بخش خورش‌رستم در دفتر امام جمعه هشتجین تشکیل شده بود، مسائل و مشکلات هشتجین و خورش‌رستم مطرح شد و مسؤولان ذی‌ربط در خصوص حل آنها قول مساعد دادند.

ارسال نظرات