بهزاد زادعلی اصغر، قهرمان پارالمپیکی تبریزی که همه مردم ایران و جهان وی را با سوپرگل به یاد ماندنیش در مسابقات فوتبال پنج نفره پارالمپیک ریو مقابل مراکش به یاد می آورند، از دیدار رهبر فرزانه انقلاب و علی دائی به عنوان دو آرزوی شخصی خود اسم برد.
کد خبر: ۸۷۵۸۴۰۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

به مناسبت كسب عنوان نايب قهرماني مسابقات پاراالمپيك ريو در رشته فوتبال پنج نفره و عيادت از قهرمان ملي كه پس از برگشت از اين مسابقات تحت عمل جراحي قرار گرفته است، جمعي از خبرنگاران خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي تصميم گرفتيم كه از بهزاد زادعلی اصغر عيادت كنيم و اين فرصتي بود تا پاي دردل هاي اين ورزشكار تبريزي بنشينيم، آنچه در زير مي آيد حاصل اين گفتگوست؛

زاد علی اصغر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه خوشحالم از اینکه توانستم قلب رهبری را شاد کنم، افزود: درست است که مسئولان استانی و تبریزی برای من کاری نکردند ولی تنها خواسته ای که از آن ها دارم این است ترتیبی اتخاذ کنند که بتوانم رهبر فرزانه انقلاب را از نزدیک ببینم.

وی که از سوی سایت نشریه انگلیسی «سان» به «مسی فوتبال نابینایان» ملقب شده، خود را طرفدار تیم تراکتورسازی تبریز خواند و ادامه داد: پس از تراکتورسازی، علی دائی در هر تیمی سرمربی باشند، طرفدار همان تیم هستم چراکه به علی دائی به عنوان اسطوره آذربایجان و جهان، ارادت خاصی داشته و دوست دارم از نزدیک با وی دیدار کنم.

 

این افتخارآفرین پارالمپیک با اشاره به بازتاب گل استثنائی خود به مراکش در جهان، اظهار داشت: بازتاب آن در برزیل به حدی بود که حتی کسانی که تاکنون آن ها را ندیده و ارتباطی با آن ها نداشتم، زمانی که چهره مرا تشخیص می دادند به اسم کوچک مرا صدا می زدند که واقعا برایم جالب بود.

هیچ مسئولی استانی متوجه نشد که ریشه ام به تبریز بر می گردد

وی افزود: در بیشتر سایت ها و روزنامه های جهان از جمله انگلیس، آلمان و سوئد نیز این گل بازتاب خوبی داشت ولی متاسفانه در استان خودمان هیچ مسئولی متوجه نشد که بهزاد زاد علی اصغر ریشه اش به همین تبریز بر می گردد و از تبریز رشد کرده است.

بهزاد زادعلی اصغر که از توجه نکردن مسئولان کشوری به خصوص استانی به شدت گله داشت، تصریح کرد: من همچون دیگر دوستانم که در جبهه های جنگ و با لباس رزم به عنوان مدافع حرم خدمت می کنند، در لباس ورزشی به عنوان سرباز کشور تلاش دارم افتخار آفرینی کنم و توقع آنچنانی نداشتم ولی مسئولان حتی پرچم ایران را هم در نظر نگرفتند در حالی که این افتخار فردی نیست بلکه افتخار ملی است.

وی ادامه داد: در دنیا دو نفر می توانند با حضور در کشوری، پرچم کشورشان را به اهتراز در بیاورند که یکی رئیس جمهور آن کشور است و دوم ورزشکاران آن کشور که اگر بتوانند عنوانی به دست آورند و پارالمپیک رویدادی است که چهار سال یکبار اتفاق می افتد و ما بالاخره نماینده ایران بودیم و انتظار نداشتیم چنین بی اعتنایی به عنوان ملی شود.

زادعلی اصغر بیان داشت: پیش از اعزام نیز هیچ مسئول استانی نه تحویلمان گرفت، نه وعده ای داد و نه هیچ چیز دیگر، انگار من از تبریز برای گردش به تهران می رفتم و کسی انگار خبری نداشت.

این قهرمان پارالمپیکی کشورمان که دیگر دوست نداشت بحث حمایت مسئولان را ادامه دهیم، گفت: 20 روز از ورودم به تبریز می گذرد و به واسطه عمل جراحی چند روزی در بیمارستان و منزل بستری بودم ولی تاکنون هیچ مسئول استانی از من دیدار نکرده است.

وی با قدردانی از رسول خطیبی و سامان نریمان جهان که پس از عمل جراحی به عیادت وی آمده بودند، اظهار کرد: به دنبال دعوت این عزیزان و محمد ایران پوریان، هفته آینده در تمرین تراکتورسازی حضور خواهم داشت.

لیونل مسی فوتبال نابینایان با اشاره به عناوین جهانی و آسیایی زیاد خود و عنوان نایب قهرمانی تیم پنج نفر فوتبال کشورمان در مسابقات ریو، بیان کرد: خوشحال هستم که توانستم به عنوان یک ورزشکار شیعه در صحنه های مختلف آسیایی و جهانی پرچم سه رنگ کشورمان را به اهتراز در بیاورم.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم مقام دومی که در ریو کسب شد، به دعاهای مردم ایران بر می گردد که هیچوقت ما را فراموش نکردند و با یادداشت های خود در صفحات مجازی و راه های دیگر به ما انرژی مثبت دادند تا بتوانیم بر حریفان پیروز شویم.


بهزاد زادعلی اصغر حمایت پدر و مادر و تمرینات خیلی سخت خود را عامل اصلی موفقیتش برشمرد و بیان داشت: روزهایی بود که پس از تمرین سخت حتی نمی توانستم به جزئی ترین پرسش خانواده ام جوابگو باشم ولی عاملی که موجب می شد بتوانم همه این سختی ها را تحمل کنم، هدفی بود که برای آن تلاش می کردم و آن سربلند کردن نام ایران و ایرانی در سراسر جهان بود.

نخستین لژیونر ایرانی فوتبال پنج نفره 

وی با توصیه به هم سن و سالان خود و کسانی که دارای شرایط خاص هستند و می خواهند وارد ورزش حرفه ای شوند، گفت: اگر کسی به امید اینکه موفقیتی به دست بیاورد تا مسئولان از وی استقبال کرده و وی را تحویل بگیرند، پیشنهاد می کنم وارد این فضا نشود ولی اگر هدفش برای مردم و پرچم ایران باشد، ورزش در کنار همه موفقیت ها، در سلامتی و شادابی روح و جسم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

زادعلی اصغر که در حال حاضر در تیم پنج نفر فوتبال «کایزر اسپورت» ترکیه به عنوان نخستین لژیونر ایرانی توپ می زند، اظهار کرد: پیشنهاداتی از آلمان و انگلیس دارد که اگر رضایت نامه وی از سوی تیم ترکیه ای که هفت ماه از قراردادش باقی مانده، صادر شود، می تواند در تیم یکی از این کشورها به فوتبالش ادامه دهد.

 

پيشنهاد خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي به مسئولان استاني و شهري اين است كه مي توانند مدال ها و عناوين آسيايي و جهاني زياد اين قهرمان ملي را به عنوان نخستين لژيونر فوتبال پنج نفره كشورمان در نخستين و تنها موزه فوتبال كشور كه در شهر اولين ها(تبريز) قرار دارد، جاي دهند كه قدرداني بابت همه زحمات اين ورزشكار تبريزي خواهد بود.

گزارشي از: ميرحسين بني هاشم

ارسال نظرات