خبرهای داغ:
مراسم احلا من العسل به کوشش بسیج دانش آموزی برگزار شد

حجت الاسلام طالب پور: حسین و یزید زمان خود را بشناسید ، از مسئولینی که به امریکا اعتماد می کنند باید تعجب کرد

رهبر ما فرمودند که بصیرت یعنی اقدام به موقع و به اندازه، که این را در کوفه ندیدیم؛ حدود ۵۰ هزار نفر در قیام های بعد از عاشورا کشته شدند که هیچ یک از آنها با اینکه در راه امام کشته شده اند، شهید محسوب نمی شوند چرا که بصیرت نداشتند. شاید اگر پانصد نفر از آنها روز عاشورا در کنار امام خود می ایستادند آن واقعه رقم نمی خورد
کد خبر: ۸۷۵۸۴۶۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان شام چهارشنبه ۱۴ مهرماه، مجلس عزاداری «احلا من العسل» به کوشش بسیج دانش آموزی ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان در محل خیمه حسینیه شهدای بسیج شهر اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام طالب پور سخنران این مجلس هدف اصلی برگزاری این مراسم را تحلیل قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت علت ماندگاری قیام اباعبدالله این بود که ایشان و یارانشان، معرفت عمیقی نسبت به هدف خود داشتند.

وی کل نفراتی که در واقعه عاشورا حضور داشتند را به چهار دسته تقسیم کرد و گفت ما بیشترین ضربه را از دسته چهارم یعنی کسانی که با امام مشکل داشتند، خوردیم و این نفرات بیشترین هزینه را برای ما داشتند.

طالب پور در ادامه امریکا را نماد امروزی این افراد در کوفه دانست و افزود امروز مسئولان این کشور با اصل اسلام مخالفت می کنند و لجبازی آنها بر اصل دین است و از مسئولینی که به این کشور اعتماد می کنند باید تعجب کرد؛ همان طور که در قضیه قرارداد ورود هواپیما به ایران دیدیم، اول گفتند که ما به شما هواپیما می دهیم، بعد گفتند به شما هواپیما تحویل می دهیم با این شرط که کسی از وزارت اطلاعات یا هیچ پاسداری سوار آن نشود و اگر این اتفاق افتاد ما هواپیما را، هرکجا که بود به نفع خودمان ضبط می کنیم.

وی گفت مسئولین با فرانسه هم قرارداد امضا کردند تا تعداد سیصد هواپیما تحویل بگیرند ولی بعد از مدتی مسئولان این کشور تعداد را به صد و ده هواپیما کاهش دادند و بعد هم گفتند که فعلا این هواپیماهای دست دوم را بگیرید تا بعد؛ حالا مشکل اینجاست که این هواپیماها همه غول پیکر هستند و در هیچ یک از فرودگاه های کشور نمی توان از آنها استفاده کرد.

حجت الاسلام طالب پور تصریح کرد رهبر ما فرمودند که بصیرت یعنی اقدام به موقع و به اندازه، که این را در کوفه و واقعه عاشورا ندیدیم؛ حدود ۵۰ هزار نفر در قیام های بعد از عاشورا کشته شدند که هیچ یک از آنها با اینکه در راه امام کشته شده اند، شهید محسوب نمی شوند چرا که بصیرت نداشتند و شاید اگر پانصد نفر از آنها روز عاشورا در کنار امام خود می ایستادند آن واقعه رقم نمی خورد.

او در ادامه تاکید کرد که باید از واقعه کربلا درس عبرت گرفت و نباید صرفا به عزاداری و گریه و برخورد احساسی بسنده کرد؛ شما اگر کتیبه های اطراف خود را نگاه کنید می بینید که در آنها نوشته است که کلّ یوم عاشوراء و کلّ أرض کربلاء، این یعنی ما باید نگاه کنیم که در لشکر حسین (ع) هستیم یا در لشکر یزید، چرا که درهر زمانی یک حسین هست و یک یزید.


ارسال نظرات
آخرین اخبار