امام حسین(ع) با جامعه ای روبرو است که در آن دین لقلقه زبان ها و بازیچه دنیازدگی سیاست بازان شده و تردید و تحیر نسبت به مبانی دینی عمومیت یافته است.
کد خبر: ۸۷۵۸۴۹۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده تیپ 36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به خبر نگار ما گفت: یکی دیگر از علل قیام امام حسین(ع) زنده کردن ارزش های اسلامی بوده است .

سردار پرستار افزود: امام حسین(ع) با جامعه ای روبرو است که در آن دین لقلقه زبان ها و بازیچه دنیازدگی سیاست بازان شده و تردید و تحیر نسبت به مبانی دینی عمومیت یافته است؛ زمام دین و حکومت به دست کسى رسید که حتّى ظواهر اسلام را هم رعایت نمى کرد و شُرب خَمر و فسادهاى جنسى را به صورت علنی انجام مى داد؛ حاکمی که فسادش مثل چشمه اى که از آن آبِ گندیده تراوش کرده، همه دامنه را پر مى کند، همه جامعه ى اسلامى را پر می کرد و با وجود چنین بلیه ای به زودی بر اسلام مهر ختم زده می شد؛ امام حسین(ع) در چنین شرایطی تصمیم گرفت تا برای اصلاح امت در مقابل جاهلیت نو و حزب نفاق بایستد.

فرمانده تیپ 36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان در پایان با اشاره به حادثه عاشورا، خاطر نشان ساخت: اگر بخواهیم مبانی شکل گیری حادثه عاشورا را از منظر جامعه شناختی مورد بررسی قرار دهیم، نقش کلیدی خواص جبهه حق را باید بیش از هر گروه دیگری تلقی نماییم؛. خواص به عنوان گروه های مرجع افراد هر جامعه، نه تنها در عاشورا که در هر زمین و زمانه ای نقش اساسی را در هدایت توده های مردم بر عهده دارند؛ طبیعتاً اگر چنانچه خواص جبهه حق به روشنی و درستی از امام حسین(ع) حمایت می کردند، امام(ع) هرگز ازمدینه خروج نمی کرد یا لااقل می توانست پس از خروج از مدینه، در مکه در امان باشد! لکن خواص جبهه حق، به علل مختلفی از جمله دنیاپرستی، بی بصیرتی و تعصبات قومی و قبیله ای، سر از حمایت امام حسین(ع) باز زدند و مردم را به آن بزرگوار دعوت نکردند، در نتیجه فاجعه عظیم عاشورا رخ نمود.

ارسال نظرات