معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان از برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در آذرماه سال جاری در استان هرمزگان و تجلیل از پژوهشگران و نوآوران برتر استان در این هفته خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۸۵۴۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی رئوفی صبح امروز در نشست کارگروه تخصصی پژوهش، آموزش، فناوری و نوآوری استان هرمزگان با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش و فناوری در استان‌ها و به تبع آن هفته ملی پژوهش و فن‌آوری در آذرماه سال جاری، عنوان کرد: هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز ویژه به حوزه پژوهش و فناوری در کشور است، تا عموم مردم از فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه پژوهش و فن‌آوری اطلاع یابند و همچنین فرصتی است تا فعالان این عرصه دستاوردها و ایده‌های پژوهشی خود را به نمایش عموم بگذارند.

وی در ادامه از برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان هرمزگان در آذرماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: همزمان با برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استان هرمزگان نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در طول یک سال اخیر به منظور آشنایی عموم مردم استان برپا خواهد شد.

رئیس کارگروه تخصصی پژوهش، آموزش، فناوری و نوآوری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در طول برگزاری هفته پژوهش و فن‌آوری در استان هرمزگان از پژوهشگران و نوآوران برتر استان تجلیل به عمل خواهد آمد.

رئوفی در ادامه به اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری در سطح ملی و استان‌ها اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران به تولید بیشتر علم و فناوری، تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهشی و فناوری، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری، برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه‌های اجرایی و خریداران دستاوردها، تقویت ارتباط دانشگاه با صنایع و ایجاد فضای تعاملی برای آشنایی فعالان حوزه پژوهش و فناوری با همدیگر از اهداف مهم برگزاری هفته پژوهش و فناوری در سطح ملی و همچنین درسطح استان‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: در هفته پژوهش و فناوری فعالیت‌های پژوهشی و فناوری یک‌ ساله دانشگاه‌های استان موسسات پژوهشی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئوفی گفت: بالا بردن حساسیت مدیران دستگاه‌ها و توجه مدیران استانی به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری از اهداف دیگر برگزاری هفته پژوهش در هرمزگان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان، برگزاری جشنواره ایده‌های برتر و حمایت از بازار ایده‌ها در استان و تجلیل از برگزیدگان و پژوهشگران دانش آموزی در استان از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در هرمزگان خواهد بود.
ارسال نظرات