سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه تاکنون 166 باب خانه عالم در استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این رقم به نسبت جمعیت روستایی استان بسیار پائین بوده و تنها دلیل آن، کمبود اعتبارات است.
کد خبر: ۸۷۵۸۶۱۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
به گزار خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، شبکه تبلیغی هرمزگان را ظرفیت مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی در استان دانست و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در جهت دستیابی به اهداف مدنظر از این ظرفیت‌ها بهره ببرند چراکه این شبکه تبلیغی اغلب در مناسبت‌های مختلف مذهبی به‌ویژه ماه رمضان و محرم به‌طور چشمگیر فعالیت دارند.

وی در ادامه ضمن تشریح فعالیت‌های تبلیغات اسلامی هرمزگان در سطح استان، احداث خانه‌های عالم در روستاها و استقرار روحانی در این مناطق را مهمترین اقدام در این اداره کل و امری ضروری خواند و افزود: استقرار روحانی در روستا در دراز مدت، برگزاری نمازهای جماعت، پاسخ به شبهات فکری و اعتقادی مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان از اهم اهداف احداث خانه‌های عالم در روستاهای استان است.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان از راه‌اندازی ﺑﺎﻧﮏ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺒﻠﻐﺎن، اﺋﻤﻪ ﺟﻤﺎﻋﺎت ﻣﺴﺎﺟﺪ، ادارات و داﻧﺸﮕﺎه ﺑﺎ ﻧﺎم «ﺳﺠﺎم» در اﺳﺘﺎن خبر داد و گفت: این سامانه با هدف ساماندهی اعزام مبلغان در استان هرمزگان راه‌اندازی شده است.

انصاری‌راد با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار مبلغ و مبلغه در سامانه سجام نام‌نویسی کرده‌اند تصریح کرد: وﺿﻌﯿﺖ ﺗﻤﺎﻣﯽ روﺣﺎﻧﯿﻮن اﺳﺘﺎن در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ سجام ﻣﺸﺨﺺ شده است و اعزام در مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی تنها از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این اداره‌کل هر ساله قبل از ماه محرم و رمضان، همایش‌های توجیهی ویژه مبلغان را با عنوان طلایه‌داران تبلیغ در سطح استان برگزار می‌کند که ظرفیت خوبی برای ادارات و نهادهای استان در جهت رسیدن به اهداف فرهنگی است.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان داشت: اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با هدف ارتقای سطح آمادگی‌های مبلغان و ائمه جماعات، دوره‌های آموزشی ویژه جامعه هدف اعم از روحانیان، ائمه جمعه و جماعات مدارس و دستگا‌ه‌های دولتی، نخبگان، دانشگاهیان و مسؤولان تشکل‌های دینی مردمی برگزار می‌کند.

انصاری‌راد با بیان اینکه تاکنون 166 باب خانه عالم در استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این رقم به نسبت جمعیت روستایی استان بسیار پائین بوده و تنها دلیل آن، کمبود اعتبارات است.

وی به اعزام سالانه 4 هزار مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف استان در مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی اشاره کرد و افزود: این مبلغان اعزامی در مناسبت‌های مختلف به تبلیغ و تبیین آموزه‌های دینی و ارزش‌های انقلابی می‌پردازند.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین فعالیت 273 ﺧﺎﻧﻪ ﻗﺮآن و 31 موسسه قرآنی در هرمزگان، ساماندهی یک‌هزار و 400 هیات ﻣﺬﻫﺒﯽ در اﺳﺘﺎن ﺗﻮﺳﻂ ﺷﻮرای ﻫﯿﺎت ﻣﺬﻫﺒﯽ، برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس، دانشگاه، مساجد با موضوعات مختلف روز جامعه را از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در طول سال ذکر کرد.
ارسال نظرات