کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

عدم حضور کودکان تا قبل از 7 سالگی در فضای مجازی

عابدی گفت: والدین در سنین قبل از مدرسه اصلاً امکانات ورود فرزندشان به فضای مجازی را فراهم نکند.
کد خبر: ۸۷۵۸۶۸۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

حمید ‌رضا عابدی کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره استفاده بدون محدودیت کودکان و نوجوانان از فضای مجازی گفت: فضای مجازی جز لاینفکی از زندگی مردم شده است و استفاده درست از فضای مجازی و فناوری اطلاعات می‌تواند روش خوبی برای تفریح والدین و فرزندان باشد تا از این طریق یکدیگر را بهتر بشناسند.

وی در ادامه بابیان اینکه اینترنت و فضای مجازی همانند تلویزیون و بازی کامپیوتری می‌تواند زمان لازم برای مطالعه، بازی‌های کودکانه، فعالیت‌های اجتماعی و بودن در دنیای واقعی کودکان را کاهش دهد، افزود: بنابراین والدین باید ساعات استفاده کودکان از اینترنت را کنترل کنند و اجازه ندهند، کودکشان ساعت‌های طولانی در این محیط باشد.

این کارشناس بابیان اینکه کار طولانی‌مدت با کامپیوتر صدمات بدنی زیادی برای کودکان دارد، خاطرنشان کرد: در کنار این صدمات بدنی انزوای از اجتماع و معتاد شدن به اینترنت تبعات جبران‌ناپذیری بر رفتار و عملکرد کودکان و نوجوانان می‌گذارد.

وی در پایان تأکید کرد: بهتر است والدین در سنین قبل از مدرسه اصلاً امکانات ورود فرزندشان به فضای مجازی را فراهم نکند و اجازه دهند فرزندشان دوران کودکی خود را با بازی‌های شاد و مفرح بدنی و فکری کودکانه سپری کند و پس از رسیدن به مدرسه به‌صورت کنترل‌شده اینترنت و فضای مجازی را در اختیار وی قرار دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار