خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در گلستان؛

عزاداری ها به رنگ کربلا شود/فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نباید محدود به خیابان کرد

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت:عزاداری های ما باید همه ابعاد عاشورا را داشته باشد و به رنگ کربلا شود.
کد خبر: ۸۷۵۸۶۹۲
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، با بیان این که یکی از مهمترین مسائلی که در زمان امام حسین (ع) اهمیت داشت مساله حاکمیت بود، اظهار کرد: در زمان سید الشهدا، حاکمیت نظام اسلامی حکم جانشینی رسول خدا را داشت و جایگاه بسیار مهمی بود.

وی با تاکید بر این که زمام داری با عنوان جانشینی رسول خدا (ص) کار کمی نیست، افزود: مساله ای که برای امام حسین (ع) اهمیت داشت این بود که حاکمیت اسلامی به کجا کشیده و چه کسی بر جانشینی رسول خدا تکیه زده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام حسین (ع) بعد از نماز ظهر در کربلا، خطبه ای خواند که در آن پیامبر (ص) فرموده اند اگر کسی سلطان جاعلی را ببیند که حلال خدا را حرام و ظلم و ستم می کند، بعد چیزی نگوید و در مقابل سلطان جاعل نفس در نکند، خداوند آن فرد را جایی می برد که آن سلطان را برده است.

آیت الله نورمفیدی در ادامه به تشریح واقعه کربلا پرداخت و گفت: ۲۰ هزار لشکر در کربلا جمع شده اند تا مقابل ۷۲ نفر بایستند و این مساله ای ساده ای نیست. زیرا این تعداد نفر، این همه لشکر و ممنوعیت نمی خواهد. این قابل تامل است و می توان فکر کرد که قضیه از چه قرار است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: وقتی دست حضرت ابوالفضل (ع) را قطع کردند، گفت من از دین عقب نشینی نمی کنم. اما به نظر من یک غم در دل ابوالفضل ماند و آن سخت تر از قطع دست او بود. این حسرت آبی بود که قرار بود به سربازان برساند و گلوی تنشه آن ها را سیر آب کند ولی نتوانست.

آیت الله نورمفیدی در خطبه های دوم نماز جمعه گرگان هم اظهار کرد: ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را در پیش داریم. عزاداری های ما باید همه ابعاد عاشورا را داشته باشد و به رنگ کربلا شود.

وی با بیان این که  الان عزاداری های ما فقط رنگ مصیبت کربلا را دارد، تصریح کرد: کربلا فقط مصیبت نبود بلکه همه اسلام بود. کربلا توحید، ایثار گذشت و بسیاری از نکات اخلاقی را داشت.

امام جمعه گرگان با بیان این که مصیبت بخشی از عاشورا بود و باید ما همه ابعاد عاشورا را نمایش دهیم، گفت: باید با عزاداری نشان دهیم کربلا یعنی مردانگی، توحید، بندگی خالص خدا، مهر و محبت حتی با دشمن و باید این ها را به دنیا نمایش دهیم.

وی ادامه داد: باید بگوییم گریه هم نشانه بزرگی، معرفت و دلباختگی به انسان هایی است که جان خود را در راه خدا دادند. باید نشان دهیم آن هایی که گریه می کنند هم انسان های برجسته ای هستند و باید در عزاداری های ما و شعرهایی که می خوانیم کربلا را مجسم کنیم.

آیت الله نورمفیدی با یادآوری این که هفته اول محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: امام حسین (ع) حرکت خود را بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر بنا کرد و نباید سطح این فریضه بزرگ را با کشاندن به خیابان ها پایین آورد.

وی اضافه کرد: وقتی امام حسین (ع) حرکت خود را حتی با این که طفل شیرخوارش در دستانش پرپر شد بر امر به معروف بنا کرد نشان می دهد که این فریضه چقدر مهم است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از این که جامعه از اصل امر به معروف و نهی از منکر فاصله گرفته است، گفت: امام حسین (ع) در که خطبه ای درباره امر به معروف می خواند، می گوید که امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اسلام به راستین و ناب محمدی و مخالفت با ظالم و رد ستم های آن ها در جامعه است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و گفت: همه باید از معروف اسلامی دفاع و از منکر منع کند.

امام جمعه گرگان در ادامه به مساله سرشماری اشاره کرد و افزود: نباید نگران سرشماری بود و ربطی به درآمد و پول ندارد. این مساله به نفع ما و مردم است و باید با ارائه آمارها صحیح که بسیار ابتدایی است به دولت کمک کرد تا بتواند برای آینده کشور برنامه ریزی درست و صحیح داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: گلستان در اوایل سرشماری رده ۲۹ بود ولی در این چند روزی به رتبه ۱۳ رسیده است و باعث تعجب مسئولان شده است. مردم شرکت کرده اند و امیدوارم همه شرکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها