خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان گفت: کربلا تنها در مبارزه و جوشش احساسات خلاصه نمی‌شود، بلکه قیام سرخ اباعبدالله(ع) دانشگاهی سعادت محور برای همه ابناء بشر است.
کد خبر: ۸۷۵۸۷۱۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در جمع شرکت کنندگان در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته دامغان ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: هرچند داستان غمبار کربلا از ورود کاروان امام تا شهادت ایشان در کمتر از 10 روز رخ داده است شعاع نورانیت پیام انسان‌ساز قیام عاشورا به اندازه کل تاریخ است.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه قیام کربلا مانور عظیم آزاددگی و ارزش‌مداری اهل بیت(ع) و شیعیان است، اضافه کرد: سیدالشهدا(ع) در حرکت خود ریشه کفر و نفاق و جهل را هدف گرفته بود و در مسیر اصلاح امت رسول خدا، شناسندن و ایستادن در برابر حکومت فاسد و فاسق زمان خود جانبازی نمود.

وی با اشاره به اینکه هر انسان آزاده‌ای در مواجهه با حقیقت عاشورا به شقاوت و حیوان صفتی دشمنان فرزند رسول خدا پی‌می برد، افزود: ایستادگی در برابر طاغوت زمان، غیرت‌مندی، وفا، تکلیف‌مداری، ولایتمداری، جلوه‌های ناب بندگی خداوند، توجه به نماز و امر به معروف و نهی از منکر پیام‌های اصلی قیام کربلا است.

امام جمعه دامغان خاطر ‌نشان کرد: امام حسین(ع) از ما غلو و زیاده گویی نمی خواهد بلکه مقابله با تحریف حقلیق و درس‌های عاشورا را می‌خواهد، برهنه شدن و صدمه زدم به بدن را نمی‌خواهد بلکه سوگواری همراه با شور و شعور را می‌پسندد و در یک کلام : رشد اندیشه و تفکر در راه تعالی فرهنگ شیعه خواست امام حسین(ع) از ما است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینکه باید بکوشیم فرایضی همچون اقامه نماز ظهر عاشورا به‌عنوان اهمیت و جایگاه نماز در گفتمان کربلا بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: عشق به حسین(ع) خانواده و یاران آن حضرت با گوشت و پوست و جان ملت ما اجین شده و شیعه امروز باید با حفظ هوشیاری در برابر دسیسه های دشمنان اسلام روی خود را از سیره اباعبدالله به اثبات برساند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با تقدیر از حضور وعاظ، علما و مبلغان در مجالس گسترده عزای حسینی در جای جای این شهرستان، ماه محرم را بهترین مجال تبلیغ ارزش‌های دینی دانست و گفت: مبلغان اصول و مبانی نهضت اباعبدالله(ع) را سخنان خود تبیین کنند، بی‌تفاوتی در برابر افزایش گناه در جامعه را تقبیح نموده و با ایجاد موجی از شور و شعور اصلاح فضای اخلاقی و اعتقادی جامعه را تلیف خود بدانند.

امام جمعه دامغان در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: شهرستان دامغان در صدد است در ایام اربعین امام حسین(ع) و حضور میلیون‌ها عاشق و دلباخته فرهنگ عاشورا در کربلا، موکبی را در جوار حرم عباس بن علی(ع) برپا نماید و 14 روز از زائران عتبات عالیات پذیرایی نماید که در این راه نذورات و کمک‌های نقدی و جنسی مردم می‌تواند گامی بلند در راستای توفیقات بیشتر این خدمت‌رسانی معنوی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها