امام جمعه رشت قمه زدن و زخمی کردن بدن هنگام زنجیززنی را عزاداری‌ حرام دانست و گفت: باید در عزاداری نیز امر به معروف و نهی از منکر کنیم و تنها به روضه‌خوانی اکتفا نکنیم.
کد خبر: ۸۷۵۸۷۳۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، پیام اصلی نهضت امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: محرم و صفر ظرفیت مناسبی برای ترویج آموزه های دین و فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) برای بقای اسلام بود، افزود: برخی از اعمال دور از شان و اشعار و مداحی های سخیف در عزاداری محرم با روح آزادگی امام حسین(ع) در تضاد است و به چهره اسلام، مذهب تشیع و فرهنگ سترگ و عزتمند عاشورا خدشه وارد می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان روحیه جهاد، شهادت طلبی و مبارزه با ظلم و استکبار را درس های عاشورایی دانست و تصریح کرد: امام علی(ع) می‌فرماید «اگر بلایی بر شما برسد که نیاز باشد مبلغ زیادی از مال را برای نجات جان پرداخت شود انسان باید تمام مالش را برای نجات خود هزینه کند» لذا باید مهم را فدای اهم کرد و اگر بلایی برای دین پیش بیاید باید جان خود را فدای دین کنیم. امام حسین(ع) نیز خود و فرزندانش را با وجود اینکه آگاه به شهادت بود به کربلا آورد و اگر قیام نمی‌کرد تمام زحمات پیامبر(ص) از بین می‌رفت.

وی انقلاب امام خمینی(ره) را نشات گرفته از انقلاب حسینی دانست و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند «بر همه واجب است در برابر ظلم‌های دشمنان اسلام حرف حق را بگویند حتی اگر دچار آسیب شوند». امام حسین(ع) برای کسب قدرت عازم کربلا نشد، بلکه برای نجات اسلام قیام کرد و بیعت با یزید را نپذیرفت.

آیت الله قربانی با بیان اینکه امروز مسلمانان جهان حتی در آمریکا در محرم عزاداری می‌کنند، یادآور شد: امام حسین(ع) به عهد خودش وفا کرد و آموزگار شهدای تاریخ شد.

این کارشناس دینی به ادعای داعش مبنی بر بت پرستی دانستن طواف خانه خدا اشاره و عنوان کرد: اگر دنیای کفر بخواهد کعبه را خراب کند دنیای اسلام از پیر و جوان و زن و مرد باید قیام کرده و خود را سپر بقای کعبه کند. رئیس شورای امنیت ملی ایران نیز نسبت به دفاع از مکان های مقدسه عراق هشدار داد.

وی قمه زدن و زخمی کردن بدن هنگام زنجیززنی را عزاداری‌ حرام دانست و متذکر شد: باید در عزاداری نیز امر به معروف و نهی از منکر کنیم و تنها به روضه‌خوانی اکتفا نکنیم. سخنرانی‌ها باید سازنده و در بر دارنده محتوای نهضت حسینی باشند. همچنین نباید در عزاداری امام حسین(ع) دچار ظاهرسازی شویم و باید عاشورا را به‌ طور واقعی زنده نگه داریم.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه تمام آزادگان جهان از عاشورای حسینی(ع) درس آزادگی می‌گیرند، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه کربلا هستند، اما آل سعود و بسیاری از کشورهای عربی منطقه همچنان یزیدی هستند و کسانی که از آنها حمایت می کنند نیز یزیدیان زمان هستند. بمب های آل سعود بر سر مردم مظلوم یمن ریخته می شود و مردم سوریه در محاصره جبهه النصره قرار دارند.

امام جمعه رشت حمایت از حزب الله و سوریه را حمایت از اسلام دانست و گفت: راه امام حسین(ع) راه ماست و شعار «هیهات مناالذله» و «لبیک یا حسین(ع)» سر می دهیم، اما متاسفیم خادم الحرمین، خادم آمریکا و اسرائیل هستند.

وی با اشاره به دیدار نیروی انتظامی با رهبر انقلاب، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی فرمودند «امنیت کشور به علت زحمات نیروی انتظامی است و در حالی که دنیای امروز امنیت ندارد ایران جزیره امنیت است» لذا امنیت کشور را مرهون بی‌خوابی‌ و مراقبت‌های شبانه‌روزی و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی می‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان میزان تولید امسال چای گیلان را 63 هزار تن بیشتر از سال گذشته عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از مطالبات چایکاران پرداخت شده و 30 میلیارد تومان دیگر نیز باید بپردازند تا چایکاران بتوانند در فصل زمستان امورات خود را تامین کنند لذا از زحمات جهاد کشاورزی و سازمان چای قدردانی می کنیم.

ارسال نظرات