خبرهای داغ:
مدیر اجرایی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد

معرفی احیاگران پیاده‌روی اربعین در موکب حرم حضرت معصومه(س)

مدیر اجرایی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت:‌ در این موکب شخصیت‌های احیاگر پیاده‌روی اربعین معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۵۸۷۴۵
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین زهیر ثباتی مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به برپایی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س‌)‌ اظهار کرد:‌ این آستان مقدس سال گذشته برای نخستین بار یک موکب را در مسیر نجف به کربلا برپا کرد که در این موکب برنامه‌های فرهنگی همچون برگزاری مجالس عزاداری،‌ محافل قرآنی و سرکشی سفیران کریمه به موکب‌های دیگر انجام شد.

مدیر اجرایی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد:‌ امسال فعالیت‌های این موکب نسبت به سال گذشته گسترش زیادی خواهد داشت، در ایام اربعین به صورت روزانه حدود 2500 زائر در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(ع)‌ اسکان داده می‌شوند و درمانگاه صحرایی در مسیر نجف به کربلا با همکاری جمعیت هلال احمر استان قم برپا خواهد شد. همچنین ایستگاه‌های صلواتی در این موکب با چای،‌ شربت،‌ دم‌نوش،‌ سوهان و میوه از زائرین پذیرایی می‌کند.

وی درخصوص فعالیت‌های فرهنگی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد:‌ در این موکب بر فعالیت‌های فرهنگی تاکید زیادی شده است و ما فعالیت‌های فرهنگی را در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ در هشت محور شاهد خواهیم بود. نخستین محور معرفی شأن و شخصیت حضرت معصومه(س)،‌ امام رضا(ع‌)‌ و حضرت زهرا(س)‌ است.

ثباتی مقدم با اشاره به احیاگران پیاده‌روی اربعین اظهار کرد:‌ در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ شخصیت‌های احیاگر پیاده روی اربعین از علما و مراجع عظام تقلید همچون شیخ انصاری،‌ میرزای نائینی و شهید مصطفی خمینی و شهدای مدافع حرم معرفی می‌شوند.

مدیر اجرایی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد:‌ در این موکب برنامه‌هایی برای جبران مافات در زمینه نماز تدارک دیده شده است،‌ علاوه بر اقامه نماز جماعت روزانه،‌ نماز قضا هم در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) اقامه می‌شود،‌ زیارت اگر بدون انجام عبادات واجب همچون نماز باشد،‌ نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.

وی افزود:‌ همچنین در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ مکان‌هایی برای پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان زائر توسط مبلغان زن پیش بینی شده است، نمایندگان آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ هم به همراه پرچم متبرک در قالب طرح سفیران کریمه به موکب‌های مستقر در مسیر نجف به کربلا اعزام می‌شوند تا از دست اندرکاران این موکب‌ها تقدیر کنند.

ثباتی مقدم با اشاره به ضرورت توجه به کودکان در زیارت اربعین اظهار کرد:‌ یکی از محورهای اصلی برنامه‌های فرهنگی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌،‌ برگزاری برنامه‌های ویژه کودکان است، ما با ایجاد غرفه ویژه کودکان در موکب به دنبال این هستیم که خاطره خوشی را در ذهن کودکان از این سفر سخت به وجود بیاوریم تا آنها زیارت بانشاطی را داشته باشند.

مدیر اجرایی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: در این موکب اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با استفاده از ظرفیت سخنرانان و مداحان برجسته کشور صورت می‌گیرد،‌ همه خدمات فرهنگی در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) علاوه بر زبان فارسی به زائران غیرایرانی به زبان‌های عربی،‌ ترکی آذری،‌ اردو و انگلیسی ارائه می‌شود.

وی در خصوص موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ تصریح کرد:‌ در همه بخش‌های این موکب در مجموع 350 نفر خادم به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند و در این موکب در طول زیارت اربعین حدود 100 هزار پرس غذا پخت و توزیع می‌شود.

ثباتی مقدم با اشاره به خدمات‌رسانی به زائرین اربعین اظهار کرد:‌ موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ از روز 22 آبان در عمود 1080 در مسیر نجف به کربلا فعالیت خودش را آغاز خواهد کرد و این موکب تا یک روز پس از اربعین به زائرین خدمت رسانی می کند. بحث مطالعات موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ از حدود سه ماه پیش آغاز شد و ما از 10 روز پیش کارهای اجرایی این موکب را شروع کردیم.
ارسال نظرات