خبرهای داغ:
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان حدود 900 هزار دستگاه موتورسیکلت وجود دارد افزود: از آمار بالای هزار نفر کشته در سال 94 حدود 50 درصد این آمار مربوط به موتورسواران است.
کد خبر: ۸۷۵۸۷۷۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ حسین حسین زاده پیش از ظهر امروز در رزمایش موتورسیکلت‌سواران قانونمند که در نجف‌آباد برگزار شد به آمار 50 درصدی کشته‌های تصادفات موتورسیکلت اشاره کرد و اظهار داشت: در استان اصفهان به خصوص در شهرهای بزرگ استان از جمله شهر اصفهان چند چالش عمده وجود دارد که یکی از آن‌ها بحث حجم بالای تردد موتورسیکلت است.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان حدود 900 هزار دستگاه موتورسیکلت وجود دارد افزود: از آمار بالای هزار نفر کشته در سال 94 حدود 50 درصد این آمار مربوط به موتورسواران است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: این تصادفات به غیر از خسارات جسمی که به خود فرد وارد می‌کند، به اقتصاد جامعه و کشور نیز ضرر می‌رساند.

حسین زاده تصریح کرد: افرادی که در این سوانح دچار جرح می‌شوند، به ازای هر نفر حدود 40 تا 70 میلیون هزینه درمانی دارند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان به برخی از معایب استفاده از موتورسیکلت اشاره کرد و بیان داشت: یک موتورسیکلت 125 سی‌سی حدود 4 تا 6 برابر یک اتومبیل هوا را آلوده می‌کند و با توجه به سرانه بالای سرطان و ام اس در استان اصفهان، 70 درصد از این آلودگی‌ها به غیر از سهم کارخانه‌ها و موارد آلاینده، عامل اصلی‌اش موتورسیکلت است.

وی با اشاره به ناهماهنگی موازین توسعه با زیرساخت‌های حمل‌ونقل بیان کرد: متأسفانه یکی از رویکردهای استفاده از موتورسیکلت در استان اصفهان عدم هماهنگی زیرساخت‌های حمل‌ونقل با سایر موازین توسعه است که هنوز نتوانستیم وسایل حمل‌ونقل عمومی را به درستی در اختیار آحاد مردم قرار دهیم.

حسین زاده به دیگر ضررهای استفاده از موتورسیکلت اشاره کرد و گفت: ضررهایی چون توسعه منابع انسانی، آسیب به نظم شهرها، یک هماهنگی عاجلانه را می‌طلبد تا مدیران کلان‌شهرها یک استراتژی قوی برای این امر تدوین کنند.

در ابتدای این مراسم حسین پور قیصری رئیس پلیس‌راه استان اصفهان، با تسلیت ایام شهادت امام حسین و تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم افزود: این مراسم که هر سال در یکی از روستاها برگزار می‌شود برای هم‌قسم شدن در جهت رعایت قوانین در زمان استفاده از موتورسیکلت است.

وی در ادامه به برخی از نکات امینی که باید موتورسواران در حین استفاده از موتورسیکلت رعایت کننده نیز اشاره کرد و گفت: در طرح‌های انضباط اجتماعی که پلیس برگزار می‌کنند اغلب این سؤال مطرح است که آیا پلیس با انجام این طرح‌ها خصومتی با مردم دارد که دست به توقف موتورها می‌زند، در جواب باید بگوییم هدف اصلی ما رعایت قوانین و کاهش تصادفات است.

به گزارش بسیج در این مراسم روستای حاجی‌آباد از توابع شهرستان نجف‌آباد به عنوان روستای نمونه استان در ترافیک روستایی معرفی شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها