مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز؛

بسیج همگانی لازمه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

حجت الاسلام محمد جواد موحد گفت: با شیوه های مناسب و بیان ملایم، شناخت از معروف و منکر، با ارائه منطق قوی از احکام نورانی اسلام بتوانیم این رسالت و تکلیف را با کار و بسیج همگانی در جامعه انجام دهیم تا بتوانیم از معروف بهره بگیریم و در مقابل منکر مبارزه کنیم.
کد خبر: ۸۷۵۸۷۷۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ حجت الاسلام محمد جواد موحد مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه استان البرز، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) در جمع نمازگزاران مومن و انقلابی کرج در خصوص هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: از آغاز سال 72 و با آغاز دهه محرم، این ایام توسط رهبر معظم انقلاب به نام هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شد، که پس از آن مسئولین نظام بر آن شدند تا این وظیفه واجب شرعی را در قالب ستادی در تمام استانها شکل داده و راه اندازی کنند و در نهایت ماموریت و رسالتی را برای ان تعریف کنند.

وی گفت: در استان البرز ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعال است، و با محوریت امام جمعه کرج، معاونت استانداری، عضویت عناصراصلی دستگاه های اجرایی اعم از اطلاعات، انتظامی، سپاه، ارشاد، سازمان تبلیغات، دانشگاه، حوزه علمیه، اصناف، دستگاه های اجرایی قضایی، عضویت دارند که بتوانند معضلات و مشکلات جامعه رسیدگی کنند و برای اصلاح ان ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام محمد جواد موحد اظهار داشت: از دید قران چهار گروه هستند که وظیفه امر  به معروف ونهی از منکر دارند از جمله خداوند، پیامبران الهی و امامان معصوم، مومنین، و هر شخصی نسبت به نفس خود مسوول است و وظیفه دارد و در مقابل این گروه شیطان و زنان و مردان منافق قرار دارند که امر به منکر و نهی از معروف میکنند.

وی گفت: خداوند انسان را از فحشا، منکر، ظلم، تجاوز، تعدی، به حقوق دیگران نهی میکند.

مسئول معاومت فرهنگی، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز عنوان کرد: ذات الهی این است که انسان را امر به معروف و نهی از منکر میکند، و در آیات قرآن صدها و هزاران، معروف وجود دارد که در ذات خدای متعال است و انسان را در مسیر زندگی هدایت میکند.

حجت الاسلام موحد با اشاره به آیه 268سوره بقره  تصریح کرد: اولین کسی که انسان ها را امر به منکر و نهی از معروف میکند شیطان است، و شیطان به انسان وعده فقر و تنگدستی در قبال اعمالی که معروف است می دهد و امر به فحشا که همان منکر است میکند.

وی با اشاره به آیه 67 سوره توبه گفت: گروه دومی که انسان ها را امر به منکر و نهی از معروف میکنند، زن و مرد منافق هستند، امروز اگر کسی مشاهده کرد، مومنی امر به منکر میشود، بداند آن امر کننده منافق یا شیطان است.

حجت الاسلام موحد بیان کرد: قانون امر به معروف و نهی از منکر در دی ماه سال 94در 24ماده و 19تبصره برای آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است و پس از آن ستاد عالی در تهران برای آن دستور العمل نوشته است که این دستور العمل در قالب 21ماده و7تبصره به تصویب رسیده است که به تمامی ستاد های استانی ابلاغ شده است تا بتوانند این رسالت را انجام دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت تک تک انسانها در مقابل ناهنجاری ها و زشتی عکس العمل و واکش نشان دادن است خاطر نشان کرد: با شیوه های مناسب و بیان ملایم، شناخت از معروف و منکر، با ارائه منطق قوی از احکام نورانی اسلام بتوانیم این رسالت و تکلیف را با کار و بسیج همگانی در جامعه انجام دهیم تا بتوانیم از معروف بهره بگیریم و در مقابل منکر مبارزه کنیم. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها