خبرهای داغ:
نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه:

مسؤولان مراقب همراهی ناخودآگاه با لشکر یزید باشند/گفتگو با استکبار اعتبار ما را در جهان از بین خواهد برد

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه گفت: اگر مدیران ما با روحیه جهادی به میدان نیایند و بخواهند به صورت دنیاطلبانه عمل کنند ناخودآگاه با لشکر یزید همراهی می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۵۸۷۷۲
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام سیداحمد محی‌الدین میرمرشدی امروز در اصفهان اظهارکرد: همان‌طور که در متن روایات ما آمده است،محرم زمینه‌ساز احیا و زنده شدن اسلام عزیز است که به تعبیر امام راحل(ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی افزود: علت باقی ماندن اسلام عاشوراست، باید به این نکته توجه کرد که اسلام دارای چه ویژگی‌هایی است که محرم و عاشورا باعث بقای آن شده است؛ آن چیزی که به عنوان ویژگی اسلام مطرح است و در قرآن به آن اشاره شده «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» یعنی نسبت به کفار شدت و غلظت داشته باشید و میان خود مهربان باشید.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این آیه گفت: هر دو معیار ذکر شده در ماجرای عاشورا کاملا مشهود است، اگر نگاهی به رفتارهای امام حسین(ع) در واقعه عاشورا بیاندازیم، روحیه تقابل با ظلم و پلیدی‌های استکباری به صورت واضح دیده می‌شود.

*امام حسین(ع) به هیچ وجه زیر بار بیعت ننگین نرفت

وی با اشاره به ابعاد دیگر واقعه عاشورا ادامه داد: به عنوان مثال وقتی نیروهای معاند با اسلام، امام حسین(ع) را به فرمانداری مدینه دعوت می‌کنند و از ایشان تقاضا می‌کنند که شما از مواضع خود کوتاه بیایید، تسلیم شوید و با یزید بیعت کنید، حضرت به هیچ وجه زیر بار این بیعت ننگین نمی‌رود و حاضر به پذیرفتن آن نمی‌شوند که بر همین اساس تهدید به مرگ شد.

حجت‌الاسلام میرمرشدی عنوان داشت: حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌فرمایند«مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است»، یعنی روح آزادگی و جلوه‌ای از پاک‌باختگی برای دین در حرکت‌های امام حسین(ع) کاملا روشن است.

*بقای اسلام به این است که یزید بر مسند حکومت نباشد

وی اذعان کرد: آن‌جایی که سیدالشهدا(ع) شعار «هیهات من الذله» سر می‌دهند در واقع خط بطلانی بر زندگی حقیرانه و مذلت‌بار می‌کشند، ایشان به جامعه‌ای که در مقابل حضرت صف‌آرایی کرده بودند و قصد عناد داشتند، می‌فرمایند«اگر دین ندارید و از روز معاد نمی‌هراسید، در دنیای خود آزاده باشید».

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه اضافه کرد:براساس همین ویژگی است که امام حسین(ع) حاضر به تسلیم خواسته‌ها و امیال ددمنشانه یزید و اطرافیان او شوند و می‌فرمایند«اگر بنا باشد که حاکمیت و خلافت در دست فردی همچون یزید بیفتد فاتحه اسلام خوانده شده»، حقیقت بقای اسلام به این است که یزید بر مسند حکومت نباشد چراکه حکومت اسلامی با بودن یزید در مسند حکومت همخوانی ندارد.

*مدافعان حرم از فرهنگ عاشورا الگو می‌گیرند

وی تصریح کرد: روح مبارزه با استکبار و تسلیم‌ناپذیری در برابر نظام سلطه را در کالبد انقلاب اسلامی کاملا مشهود است و اینکه چگونه مومنان در راستای فرهنگ عاشورا سینه‌های خود را در مقابل استکبار جهانی سپر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام میرمرشدی یادآور شد:استان اصفهان در دفاع مقدس بیش از 23 هزار شهید را تقدیم کرد و تنها دلیل آن زیر بار ظلم نرفتن بود که بر همین اساس مدافعان حرم نیز در حال حاضر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ایستادگی می‌کنند، وقتی که نیروهای انقلابی ما در سوریه و عراق در مقابل داعش، سلفی‌ها و صهیونیست‌ها صف‌آرایی کردند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند در واقع از فرهنگ عاشورا الگو می‌گیرند.

*مستکبران در تعهدات خود هیچ پایبندی و ثباتی ندارند

وی بیان کرد: با کمال تاسف گاهی اوقات در داخل کشور شنیده می‌شود که برخی افراد نسبت به نظام سلطه حالت تسلیم‌پذیری و انعطاف‌پذیری را از خود نشان می‌دهند و سخن از تعامل با نظام استکباری مطرح می‌کنند و بر این باور هستند که نشست و برخاست و مذاکره با سلطه‌گران برای ما سود و منفعت دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی ابرازداشت: در مدتی که در مذاکرات هسته‌ای با مستکبران بر سر یک میز نشستیم تا منافع خود را در راستای اهداف کشورمان تضمین کنیم کاملا متوجه این موضوع شدیم که مستکبران در قراردادها و تعهدات خود هیچ پایبندی و ثباتی ندارند.

*گفتگو با استکباراعتبار ما را در جهان از بین خواهد برد

وی متذکر شد: گفتگو و نشست و برخاست با استکبار نه تنها سودی برای ما نخواهد داشت بلکه ملت‌های آزاداندیش و مظلوم جهان را از ما دور می‌کند، تعامل با نظام استکبار از چندین بعد برای ما مضر است، یکی اجازه استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و حریت را به ما نمی‌دهد و می‌خواهد ما را زیر سلطه خود قرار دهد و دوم اینکه اعتبار ما را در جهان از بین خواهد برد.

حجت‌الاسلام میرمرشدی اظهارداشت: وقتی به صهیونیست‌ها لبخند بزنیم، ملت‌هایی که از دست صهیونیست‌ها ضربه خورده‌اند از ما ناامید خواهند شد و هنگامی که با آمریکا دست دهیم، ملت‌های مظلوم جهان مایوس می‌شوند و این احساس به آن‌ها دست خواهد داد که جمهوری اسلامی که همواره مدعی اسلام شیعی است، برای برپایی انقلاب حسینی به میدان آمده و در جنگ پیشانی‌بند یاحسین(ع) بر پیشانی رزمندگانش بسته می‌شده، حال شعارهایش با عملش همخوانی ندارد.

*مسؤولان مراقب همراهی ناخودآگاه با لشکر یزید باشند

وی خطاب به مسؤولان بلندپایه کشور تاکید کرد: اجازه ندهید روح استکبارستیزی از انقلاب ما دور شود، ما نمی‌توانیم یک تمدن بزرگ اسلامی را بسازیم مگر آنکه آن باور را داشته باشیم که دست دادن با استکبار ما را به شکست می‌اندازد، زمین‌گیر می‌کند و ما را از اهداف انقلاب اسلامی دور خواهد کرد.

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه افزود:انقلاب اسلامی باید با روح حسینی اداره شود و روح جهاد در آن موج بزند، جهاد یعنی یک تحول همه‌جانبه و فراگیر همراه با هیجان، سختی و مشقت؛ این موارد را در طول انقلاب تجربه کردیم، روحیه جهادی باید در مدیران ما دیده شود، اگر مدیران ما با روحیه جهادی به میدان نیایند و بخواهند به صورت دنیاطلبانه عمل کنند ناخودآگاه با لشکر یزید همراهی می‌کنند.

*مفاسد عمیق اقتصادی عامل تقابل کوفیان با امام حسین(ع) بود

وی ادامه داد: مشکلی که در جامعه کوفه وجود داشت این بود که مردم آن شناخت عمیقی از امام حسین(ع) و پدر بزرگوار ایشان حضرت امیرالمومنین(ع) داشتند و خاندان ایشان را به خوبی می‌شناختند اما چیزی که باعث تقابل آن‌ها با امام حسین(ع) شد، روحیه دنیاطلبی، روحیه شهوت‌پرستی، گرایش به انحرافات اخلاقی و مفاسد عمیق اقتصادی بود تا آنجایی که با وعده‌های اقتصادی عبیدالله‌بن‌زیاد جنایات تاریخی را مرتکب شدند.

حجت‌الاسلام میرمرشدی عنوان کرد: همچنان که پس از 50 سال از رحلت پیامبر(ص) جامعه کوفه در مقابل اهداف ایشان صف‌آرایی کرد، هر آن ممکن است در انقلاب اسلامی ایران هم با یک اشتباه و با بی‌توجهی به آرمان‌های انقلابی، هدف‌گذاری و ریل‌گذاری صحیح دچار رفاقت با استکبار شویم، تن به ذلت دهیم، خود را در معرض خطر سقوط و افتادن در منجلاب قرار دهیم.

ارسال نظرات