امام جمعه اردکان :

خواسته مردم برکناری متخلفین پرونده حقوق های نجومی است نه جابجایی آنها

امام جمعه اردکان با اشاره به برگزاری جلسات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع حقوق های نجومی گفت : خواسته مردم برکناری متخلفین پرونده حقوق های نجومی است نه جابجایی آنها .
کد خبر: ۸۷۵۸۸۱۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه علمیه گفت : ایشان حوزه علمیه را پشتوانه اقامه حکم اسلامی و اداره حکومت اسلامی نامیدند و تأکید کردند که حکومت اسلامی به حوزه علمیه پر محتوا ، پر مغز ، صاحب علم ، پویا و آشنا به نیازهای روز احتیاج دارد .

وی افزود : رسالت حوزه های علمیه ، ادامه راه و رسالت انبیاست .

امام جمعه اردکان با اظهار تأسف از عدم استقبال مردم و جوانان از حوزه علمیه اظهار داشت : اطلاعات مردم ما و حتی معلمان ، مربیان و اساتید دانشگاه که نقش مهمی در هدایت جوانان به حوزه را دارند کم است و گاهی کسی که برای مشاوره به آنها مراجعه می کند می بینیم که نه تنها او را تشویق نمی کنند بلکه رأی او را هم می زنند و منصرف می کنند .

وی گفت : امروز گاهی عده ای از نبود روحانی خوب گلایه می کنند از آن طرف همین افراد با بدگویی و ایجاد تردید جلو آمدن جوانان خوب را به حوزه می گیرند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر ضمن درخواست از جوانان برای حضور در حوزه علمیه تصریح کرد : حوزه های علمیه در هر شهری پایگاه ترویج دین هستند و مردم باید حامی حوزه باشند چرا که آینده مملکت و این شهر از نظر دینی وابسته به حوزه است .

وی در ادامه با تأکید مجدد برای شرکت مردم در طرح سرشماری نفوس و مسکن گفت : با مشارکت مردم در طرح اینترنتی سرشماری ، بسیاری از هزینه ها کاسته خواهد شد .

خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته در خصوص موضوع حقوق های نجومی گفت : امیدواریم که خواسته مردم ، مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام محقق بشود .

وی افزود : خواسته مردم اولاً رسیدگی عادلانه به این پرونده و برکناری متخلفین است نه جابجایی آنها . دوماً این حقوق ها به بیت المال برگردانده شود و سومین خواسته مردم این است که عاملان آن مجازات شوند و فقط به یک سر و صدا اکتفا نشود و قوانینی تصویب بشود که جلو این سوء استفاده ها گرفته شود .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) گفت : درس بزرگ مکتب عاشورا ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران است زیرا امام حسین (ع) مظهر عزت است و مجالس عزاداری باید این پیام ایستادگی و عزت را به عزاداران منتقل کند .

وی افزود : یکی از اهدافی که دشمنان ما در جنگ نرم دنبال می کنند این است که مردم ما را از آرمان ایستادگی و مقاومت دور کنند و مکتب و مجلس امام حسین (ع) می تواند در مقابل این جنگ نرم مقاومت کند .

امام جمعه اردکان با اشاره به رصد مجالس عزاداری توسط دشمن گفت : مجالس عزای امام حسین (ع) باید از نظر کمی و کیفی توسعه پیدا کند .

وی اظهار داشت : کیفیت مجالس اهل بیت در اخلاص بیشتر ، ترویج محبت و زیاد کردن معرفت مردم به اهل بیت است و نباید امور مادی بر این مجالس حاکم باشد .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود : گاهی به بهانه عزاداری کارهایی انجام می شود که دل دشمن را شاد می کند و آبروی شیعه را می ریزد که ما باید مواظب آن باشیم .

وی بر رعایت مسائل بهداشتی در عزاداری ها و عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف برای پذیرایی از عزاداران تأکید کرد .

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه و معصیت ، تأکید بر لزوم توجه به مرگ و معاد و آمادگی برای سفر آخرت و بیان آثار و برکات زیارت حضرت امام حسین (ع) از دیگر مباحی بود که امام جمعه اردکان به آنها اشاره کرد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار