همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در اولین جمعه ماه محرم الحرام با اجتماع عظیم مادران و شیرخوارگان حسینی به یاد علی اصغر(ع) در حسینیه های سراسراستان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۸۸۳۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳

از ساعت اولیه صبح امروز مادران هرمزگانی، به یاد حضرت رباب(س) فرزندان دختر و پسر خود را برای همدردی با ناله های آن حضرت به همایش شیرخوارگان آوردند تا ادای دینی به این مادر کرده باشند.

این مادران، شیرخوارگان خود را در آغوش گرفته و به مراسم عزاداری شهید شش ماهه کربلا پرداخته و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود، با آرمان های سید و سالار شهیدان تجدید میعاد کرده و بر طفل خود به یاد ناله های رباب لالایی خواندند و رباب گونه فرزندشان را قربانی سید و سالار شهیدان کردند.

مادران هرمزگان در این همایش با نوحه سرایی و سینه زنی با حضور مداحان نامی این شهرستان با نوای حضرت رباب همدردی کرده و طفلان خود را به نام شش ماهه این حضرت بیمه کردند.

مادران داغدار همچنین کودکان و طفلان شیرخوار خود را بر روی دستان پرمهر خود گرفتند و به یاد علی اصغر، حسین (ع) و حضرت رباب (س) ناله کردند و زیباترین جلوه معرفت و عشق را به یادگار گذاشتند.

امروز هر مادری با چشمان گریان و فریاد یا حسین (ع ) سعی داشت تا طفل شیرخوار خود را زائر ضریح گهواره علی اصغر کند بلکه شفای دو عالم فرزند خود را در این روز عزیز تضمین کند.

در این میدان عشق امروز هر کس به طریقی دل در گرو معبود و مولای خود می داد مادری که گونه های پراشکش را بر سیمای خاموش و گریان فرزند کوچکش می گذاشت و آن یکی مادر گیسوپریشانی که فرزند معلول شیرخوارش را برای شفا در حرم امن مکتب حسین (ع) آورده بود و آرزوی شفایش می کرد.

در این مراسم باشکوه که در شهرها وروستاهای هرمزگان از جمله امام زاده سید مظفر (ع) بندرعباس ، حسینیه شهدای بندرعباس ، حسینیه ثارالله بندرعباس باشکوه برگزار شد ومداحان در وصف کودک شش ماهه دشت کربلا برای شرکت کنندگان و مادران داغدار مکتب حسین نوحه سرایی کردند.

همچنین همایش شیرخوارگان حسینی با حضور گسترده مادران جاسکی برگزار شد و دراین مراسم برنامه های مختلفی از جمله گفتن لالایی به یاد حضرت علی اصغر(ع)، روضه خوانی و سخنرانی یاد این حضرت گرامی داشته شد.

ارسال نظرات