خبرهای داغ:
استان فارس با میزان مشارکت ۶.۶ درصدی پنجمین استان کشور در میزان مشارکت در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن ۹۵ است.
کد خبر: ۸۷۵۸۸۶۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در دو مرحله اینترنتی و الکترونیکی (حضوری) برگزار می‌شود که مرحله اینترنتی این سرشماری از 3 تا 24 مهرماه و مرحله حضوری از 25 مهرماه تا 25 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

در سرشماری اینترنتی بعد از وارد کردن اطلاعات خانوار سامانه یک کد 10 رقمی در اختیار سرپرست خانوار قرار می‌دهد که سرپرستان خانوار با نگه‌داشتن این کد در هنگام مراجعه حضوری ماموران سرشماری این کد را در اختیار مامور قرار می‌دهند.

در روش مراجعه حضوری نیز که از تاریخ 25 مهرماه تا 25 آبان‌ماه اجرا می‌شود ماموران سرشماری به منازل هموطنان مراجعه کرده و با استفاده از تبلت اطلاعات خانوار را جمع‌آوری می‌کنند. خانوارهایی که سرشماری اینترنتی انجام داده‌اند هنگام مراجعه مامور سرشماری کافی است که کد آماری خود را که از سامانه دریافت کرده‌‌اند به مامور سرشماری اعلام کنند.

با گذشت 12 روز از آغاز سرشماری اینترنتی عبدالحمید سنگی، دبیر اجرایی ستاد سرشماری استان فارس از مشارکت بیش از 103 هزار خانوار استان فارس در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن خبر داده و گفته است: درصد مشارکت خانوارهای استان فارسی در سرشماری اینترنتی 6.67 درصد بوده که نسبت به درصد مشارکت کشوری که 5.5 درصد است درصد قابل قبول است اما این میزان مشارکت تا پیش‌بینی ما که مشارکت 35 تا 40 درصدی مردم است خیلی فاصله دارد.

وی با بیان اینکه در بین شهرستان‌های استان شیراز رتبه 24 سرشماری اینترنتی را در استان فارس دارد می‌افزاید: شهرستان گراش، رستم، بوانات، نی‌ریز و لامرد بیشترین مشارکت اینترنتی را در استان فارس داشته‌اند.

سنگی با اشاره به اینکه بعضی از استان‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی به مشارکت 18 درصدی مردم در ثبت‌نام اینترنتی رسیده‌اند می‌گوید: دستگاه‌هایی مانند شهرداری می‌توانند با ایجاد ایستگاه‌های رایگان ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن مردم را تشویق کنند.

مرکزآمار ایران میزان مشارکت خانوارهای ایرانی در سرشماری اینترنتی را تا ساعت 17 دیروز یک میلیون و 482 خانوار اعلام کرده است که تا رقم پیش‌بینی شده فاصله زیادی دارد بنابراین جا دارد که دستگاه‌های اجرایی به ویژه آموزش و پروش برای جلب مشارکت مردم تلاش بیشتری داشته باشند.

براساس اطلاعاتی که تا ساعت 6 صبح دیروز وارد شده است استان سمنان، بوشهر و یزد بیشترین مشارکت اینترنتی را در سرشماری داشته‌اند و استان‌های همدان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان کمترین مشارکت را در این سرشماری داشته‌اند.

در استان فارس یک میلیون و 551 هزار و 451 خانوار ساکن هستند که باید در سرشماری مشارکت داشته باشند و برای مشارکت در سرشماری اینترنتی باید به سایتwww.sarshomari95.ir  مراجعه کنند. خانوارها در این روش به 54 سوال باید پاسخ دهند.

براساس اعلام ستاد سرشماری استان فارس برای سرشماری حضوری به ازای هر 1300 خانوار یک مامور سرشماری در نظر گرفته شده است. در بین سوالات سرشماری هیچ سوالی در مورد درآمد و دارایی افراد پرسیده نمی‌شود و همه اطلاعات این سرشمای به صورت محرمانه است و در اختیار هیچ شخصی قرار نمی‌گیرد بنابراین مردم با اطمینان خاطر اطلاعات خانوار را ارائه دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها